Server Glassdoor.com vysvětluje, že silné zaměstnavatelské značky se budují na více místech zároveň. Začít byste měli s těmi následujícími. Schválně, kolik již už používáte?
1. Inzeráty s nabídkou práce
Inzeráty by neměly obsahovat jen popis hledaných znalostí a dovedností. Uchazeči by z nich měli jasně pochopit, jaké to je pracovat pro vaši firmu a proč u vás lidé zůstávají.
2. Firemní kariérní stránky
Na firemním webu máte prakticky neomezený prostor na to, jak ukázat, jaké to je pracovat ve vaší společnosti. Neomezujte se jen na výpis volných míst. Zřiďte firemní blog, zveřejňujte fotografie a videa.
3. Sociální sítě
Vzhledem k popularitě sociálních sítí především u nejmladší generace potenciálních zaměstnanců je třeba komunikovat vaší zaměstnavatelskou značku i na Facebooku, LinkedInu či Twitteru. Obsah firemních stránek na sociálních sítích by měl být aktuální a motivační pro případné uchazeče o práci. Zapojte současné zaměstnance a jejich příběhy.
4. Onboarding
Každý nový zaměstnanec by se měl seznámit s firemní kulturou a hodnotami. Ujistěte se však, že v průběhu onboardingu neslibujete zaměstnancům něco, co není pravda. Velmi brzy na to přijdou, což vaší zaměstnavatelské značce rozhodně nepomůže.
5. Školení a rozvoj zaměstnanců
Uvědomte si, že do vaší cílové skupiny nepatří jen uchazeči o práci, ale i současní zaměstnanci. Vzdělávací aktivity, které připravujete pro zaměstnance, by proto měly odrážet vaši kulturu a hodnoty a umožňovat diskusi o tom, co firma slibuje a jaké změny by mohly prospět.
6. Interní komunikace
Další příležitost, jak propagovat zaměstnavatelskou značku vám otevírají nástroje, které používáte v rámci interní komunikace – od plakátů po newslettery. Zdůrazňujte v nich úspěchy a ocenění zaměstnanců, kteří reprezentují vaši značku.
7. Veletrhy práce
Atmosféru práce pro vaši firmu by měli umět prezentovat i vaši kolegové, kteří osobně komunikují s potenciálními zaměstnanci na veletrzích. Budou od vás potřebovat podklady, které používáte v rámci všech výše uvedených kanálů.
-kk-