Kde všude se utváří zaměstnavatelská značka?

Ujasnili jste si hodnoty vaší zaměstnavatelské značky a sdělení, které jejím prostřednictvím chcete šířit směrem ke konkrétní cílové skupině. Nyní je třeba vybrat správné komunikační kanály.

Ilustrační snímek

Server Glassdoor.com vysvětluje, že silné zaměstnavatelské značky se budují na více místech zároveň. Začít byste měli s těmi následujícími. Schválně, kolik již už používáte?

1. Inzeráty s nabídkou práce

Inzeráty by neměly obsahovat jen popis hledaných znalostí a dovedností. Uchazeči by z nich měli jasně pochopit, jaké to je pracovat pro vaši firmu a proč u vás lidé zůstávají.

2. Firemní kariérní stránky

Na firemním webu máte prakticky neomezený prostor na to, jak ukázat, jaké to je pracovat ve vaší společnosti. Neomezujte se jen na výpis volných míst. Zřiďte firemní blog, zveřejňujte fotografie a videa.

3. Sociální sítě

Vzhledem k popularitě sociálních sítí především u nejmladší generace potenciálních zaměstnanců je třeba komunikovat vaší zaměstnavatelskou značku i na Facebooku, LinkedInu či Twitteru. Obsah firemních stránek na sociálních sítích by měl být aktuální a motivační pro případné uchazeče o práci. Zapojte současné zaměstnance a jejich příběhy.

4. Onboarding

Každý nový zaměstnanec by se měl seznámit s firemní kulturou a hodnotami. Ujistěte se však, že v průběhu onboardingu neslibujete zaměstnancům něco, co není pravda. Velmi brzy na to přijdou, což vaší zaměstnavatelské značce rozhodně nepomůže.

5. Školení a rozvoj zaměstnanců

Uvědomte si, že do vaší cílové skupiny nepatří jen uchazeči o práci, ale i současní zaměstnanci. Vzdělávací aktivity, které připravujete pro zaměstnance, by proto měly odrážet vaši kulturu a hodnoty a umožňovat diskusi o tom, co firma slibuje a jaké změny by mohly prospět.

6. Interní komunikace

Další příležitost, jak propagovat zaměstnavatelskou značku vám otevírají nástroje, které používáte v rámci interní komunikace – od plakátů po newslettery. Zdůrazňujte v nich úspěchy a ocenění zaměstnanců, kteří reprezentují vaši značku.

7. Veletrhy práce

Atmosféru práce pro vaši firmu by měli umět prezentovat i vaši kolegové, kteří osobně komunikují s potenciálními zaměstnanci na veletrzích. Budou od vás potřebovat podklady, které používáte v rámci všech výše uvedených kanálů.

-kk-

Zdroj: Glassdoor - úspěšný americký web s nabídkou práce věnovaný také hodnocení zaměstnavatelů pohledem zaměstnanců
Zobrazit přehled článků ze zdroje Glassdoor

Články v sérii

Aktuální

Rozdíly spotřebitelské a zaměstnavatelské značky

Aktuální

5 otázek o budování zaměstnavatelské značky

Aktuální

6 kroků, jak se zbavit negativní zaměstnavatelské značky

Aktuální

Kde všude se utváří zaměstnavatelská značka?

Aktuální

Čas oživit vaši zaměstnavatelskou značku