Zástupy zaměstnanců sní o práci z domova. Představují si, jak budou moci vstávat pozdě a trávit den v pyžamu na gauči jen s počítačem po ruce. Flexibilita je velká výhoda, práce z domova však má i svá úskalí, s nimiž je třeba počítat. Patří mezi ně především častá vyrušení, ať už v podobě domácích prací, rodinných příslušníků nebo třeba televize. Máte-li možnost pracovat z domova a chcete pracovat produktivně, držte se následujících pravidel.
1. Uvědomte si, že neexistuje jednotné řešení pro všechny domácí pracovníky
Každý si musí najít svůj vlastní systém práce a nástroje, které mu jej budou umožňovat.
2. Vymezte si pracovní prostor
Abyste i doma dokázali oddělit práci od soukromí, budete potřebovat samostatný pracovní prostor se vším, co k němu patří.
3. Rozvrhujte si každý den
Pevný rozvrh pracovního dne vám pomůže lépe odolat rušivým elementům.
4. Určete si priority
Položky na seznamu svých úkolů označujte podle důležitosti na první, druhé a třetí. První by měly být ty nejobtížnější a také ty, které vedou k nejrychlejšímu zisku.
5. Omezte rušivé prvky
Identifikujte vyrušení, která vás odvádějí od práce a podnikněte kroky, abyste je co nejvíce omezili.
6. Vnímejte své energetické cykly
Přizpůsobujte pracovní rozvrh hladině své energie v jednotlivých částech dne.
7. Počítejte s časem na plánování
Na konci každého dne a týdne si vyčleňte čas na uklizení pracovního stolu a plánování dalších dní.
-kk-