Zaměstnanci ve vašem obývacím pokoji

Pracujete doma a přemýšlíte o přijetí zaměstnanců? Než umístíte svůj první inzerát, zkuste se zamyslet nad následujícími deseti body a zjistěte, zda jste skutečně připraveni přibrat další doma pracující zaměstnance.
1. Poskytněte úplné údaje – ještě před pohovorem by měli všichni uchazeči vědět, že máte kancelář doma, že váš byznys je založen na práci z domova. Kdyby to nevěděli a přišli by na pohovor k vám domů, mohli by se divit, nebo si myslet, že před nimi vaše společnost něco schovává.
2. Zeptejte se uchazečů, co si myslí o práci doma – to by měla být jedna z prvních otázek, které jim položíte, a měli byste pečlivě naslouchat odpovědi.
3. Než váš nový zaměstnanec začne s prací, vyčleňte mu přiměřený pracovní prostor. Musíte najít rovnováhu mezi omezeným domácím prostorem a zaměstnancovou potřebou soukromí.
4. Stanovte oddělené místo pro pracovní schůzky – investujte do stolu, kolem kterého můžete sedět a diskutovat. Není dobré pro schůzky používat váš pracovní stůl.
5. Vezměte v úvahu toaletu – jestliže nemáte toaletu vyhrazenou jen pro kancelářský prostor a zaměstnance, tak si raději jejich přijetí ještě rozmyslete.
6. Měli byste mít i vhodný vchod do domácí kanceláře – cesta do kanceláře by se ideálně neměla střetávat s cestou do zbytku domu. Toto pravidlo není tolik rozhodující jako předchozí, ale pomáhá nastolit pocit profesionality.
7. Zakažte rodině přístup – členové rodiny musí chápat, že prostor pro vaší práci a práci vašich zaměstnanců je zakázaná zóna.
8. Poskytněte zaměstnancům velkorysé dovolené – domácí kancelář je velmi intenzivní pracovní prostředí a zaměstnanci budou více náchylní k vyhoření. Jeden týden dovolené navíc (tři je minimum) tomu pomůže zabránit.
9. Buďte flexibilní – buďte otevřeni nápadům a potřebám zaměstnanců, uvažujte o pružné pracovní době nebo práci na dálku.
10. Snažte se a smějte se trochu – domácí prostředí může být někdy dusné, přemýšlejte, jak udržet dobrou náladu.

-ba-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com