„Proč chcete pracovat zrovna ve vaší firmě?“
Podle Vault.com se jedná o klasickou otázku, která vám napoví, co uchazeč očekává od práce u vás.
„Co víte o naší společnosti?“
Je vždy dobré, pokud uchazeč vyloženě chce pracovat zrovna pro vaši společnost, nikoliv pouze obecně v tomto oboru. Touto otázkou zjistíte, jestli o vás něco ví.
„Znáte naši konkurenci a jejich produkty?“
Rešerše daného kandidáta by se neměla týkat pouze vaší firmy, ale celého trhu obecně.
„Jak si představujete našeho typického klienta a jaká jsou jeho specifika?“
Firemní kultura i zacílení veškeré práce všech zaměstnanců firmy se točí okolo cílové klientské skupiny. Proto je dobré, pokud má uchazeč představu, o koho se jedná.
„Kde se vidíte za pět let?“
Tato otázka zní sice jako klišé, ale napoví vám, jestli má kandidát nějaké dlouhodobé plány.
„Co vás dovede motivovat k práci?“
Dobrý pracovník musí pracovat se svými emocemi a musí vědět, jak se lze namotivovat k lepším pracovním výkonům.
„Proč bychom si měli vybrat zrovna vás?“
Obecná, otevřená otázka, která vám napoví, jaké jsou priority daného uchazeče a v čem se považuje za výjimečného.
„Co vás dovede naštvat?“
Kandidát by měl umět pracovat i se svými negativními emocemi, měl by je umět přiznat a říci, jak vznikají.
„Co o vás máme ještě vědět, ale nezeptali jsme se?“
Opět se jedná o otevřenou otázku, která vám napoví, co považuje kandidát za důležité ve svém životě.
„Řeknete nám o sobě nějakou zajímavost?“
Mnohdy vám nějaká zdánlivě nesouvisející zajímavost spojená s daným uchazečem mnohé prozradí o jeho osobnosti.
-mm-