V první části článku o tom, jak poznat vhodnou personální agenturu pro potřeby vaší firmy, jsme se dozvěděli, že agentura by měla znát oblast vašeho podnikání, vaše obchodní cíle a specifika pozic ve vaší oblasti. Její představitelé by si vámi měli pravidelně komunikovat a zajímat se o možnosti, jak své služby pro vás ještě zlepšit. Nyní si představíme druhou pětici zásadních kritérií pro hodnocení agentur, jak je původně zveřejnil server The Undercover Recruiter.
6. Agentura by měla být spolehlivá
Znamená to dodávat kandidáty v určeném časovém horizontu a na základě znalosti vašich obchodních potřeb. Významným varovným signálem by pro vás mělo být, pokud vás agentura průběžně neinformuje o svém postupu a neplní termíny.
7. Měla by se držet profesionálního postupu
Výběr vhodných kandidátů zahrnuje jednotlivé postupné kroky, které nelze přeskakovat nebo zcela vynechat. Zástupci vaší agentury by se měli scházet s kandidáty, prověřovat jejich pracovní historii a nedodávat vám kandidáty, kteří nesplňují vaše požadavky.
8. Měla by dodávat ty nejlepší kandidáty
Měla by doslova překonat vaše představy. Znamená to nenabízet uchazeče, kteří nejsou dostatečně prověřeni nebo vám již byli nabídnuti jinou agenturou.
9. Měla by dodržovat silné etické zásady
Znamená to nezkreslovat informace o vás poskytované kandidátům nebo dokonce učit kandidáty říkat zpaměti věty, které mají nahradit jejich nedostatek znalostí a zkušeností. Etická agentura dodává uchazeče, kteří skutečně mají dovednosti uvedené ve svých životopisech a seznamuje uchazeče s vaší firmou, aby poznala, zda se pro vás budou hodit.
10. Neměla by vás obtěžovat
Je zcela v pořádku, když s vámi agentura pravidelně komunikuje. Neměla by však být příliš agresivní a obtěžovat vás příliš častými kontakty. Telefonovat manažerům několikrát denně, ať již z jakýmkoli účelem, není na místě.
Co podle vás ještě dělá dobrou, nebo naopak špatnou, personální agenturu?
-kk-