Práce náboráře může být velmi stresující, pokud si ji nedokážete správně plánovat a správně pracovat se stresem. Vystresovaný náborář pak jen těžko zvládá interakce s vystresovanými uchazeči o práci, klienty a kolegy. Jak tedy snížit stres při práci náboráře?
1. Začněte plánovat svůj pracovní den
Uvidíte, jak velkého objemu stresu se zbavíte, když budete přicházet do kanceláře s vědomím svých priorit pro začínající den. Začněte s tím, kolik telefonátů máte vyřídit.
2. Přijměte skutečnost, že nemůžete předvídat všechno
Skutečně není ve vašich silách mít pod kontrolou vše, co se stane během dne, máte však plnou kontrolu nad tím, jak budete na nečekané události reagovat. Udržujte pozitivní přístup.
3. Sepište si, co vás stresuje
Psaní o vlastních pocitech je jedna ze základních terapeutických technik. Zkuste si sepsat, co vás nejvíce stresuje. Možná už to pak nebude tak hrozné.
4. Zjednodušte si život
Zjednodušování je velmi silná motivační technika. Zamyslete se, co při své práci skutečně potřebujete a používáte a všeho ostatního se zbavte. Uplatňujte pravidlo 80/20. Jelikož 80 % problémů ve vašem životě způsobuje pouze 20% věcí, činností a lidí, zbavte se těchto 20 %. Začít můžete například úklidem stolu.
5. Stále se učte
Možná podléháte stresu, protože jste se přestali učit a rozvíjet. Stejně tak jako se mění ekonomické prostředí, poptávka po pracovní síle a chování uchazečů o práci, byste se měli měnit i vy.
-kk-