Kontroverzní reakce vyvolal nápad americké reklamní agentury Bartle Bogle Hegarty (BBH) zaměstnat lidi bez domova jako živé nosiče wi-fi signálu. Snahou charitativního projektu s názvem Homeless Hotspots je pomoci bezdomovcům prostřednictvím zmodernizování tradiční služby prodeje tiskovin na ulicích. 13 bezdomovců ve městě Austin v americkém Texasu tak začalo místo novin nabízet na ulicích digitální služby.
Agentura vybavila bezdomovce 4G modemy s tím, aby prodávali připojení k internetu za 2 dolary na 15 minut. Platby probíhají prostřednictvím systému Paypal. Polohu nosičů je možné sledovat prostřednictvím Google Maps či webu homelesshotspots.org.
Stránky agentury BBH zažily nápor komentářů označujících tento způsob zaměstnávání bezdomovců za nevhodný a neslušný. Objevily se však i reakce, že tento nápad je inspirující a podporuje pozitivní interakce lidí bez domova s veřejností.
Na protesty, že bezdomovce využívá, reagovala BBH vysvětlením, že se tímto způsobem nijak neobohacuje. Nejde o propagaci žádné značky ani produktu. Účastníkům je garantován výdělek minimálně 50 dolarů za 6 hodin práce denně. To je v přepočtu na hodiny více než minimální mzda ve státě Texas. Každý účastník získá všechny peníze, které prodejem signálu vydělá.
Server britské BBC citoval jednoho z účastníků projektu, bezdomovce Melvina z Ohia, který vidí v projektu pomoc a zvyšování povědomí o problému bezdomovectví.
-kk-