Británie: Budou děti rozhodovat o náboru učitelů?

Britská vládní komisařka Maggie Atkinsonová je přesvědčena, že by do náboru učitelů mělo být zapojeno více žáků. Opírá se při tom o výzkum mezi dvěma tisíci žáků ve věku 9 až 6 let, z nichž by určitou roli při náboru učitelů uvítaly plné dvě třetiny. Doposud se mohlo vyjádřit k výběru učitele určitým způsobem vyjádřit pouze 18 % z nich.

7 % žáků si dle výzkumu myslí, že vědí, co dělá dobrého učitele dobrým učitelem. Nejčastěji uváděli atributy, jako je znalost oboru, poskytování dobré zpětné vazby žákům, jasné vymezení očekávání, naslouchání nápadům žáků a zajímavé provedení hodin. Pouze čtvrtina dotazovaných žáků uvedla jako důležité domácí úkoly.

Učitelské asociace nemají jednotný názor

Podle Maggie Atkinsonové jsou žáci zákazníky škol, kteří se setkají s mnoha výukovými styly, a proto vědí, že vyučování vyžaduje celou řadu dovedností a nejen akademický titul. Využít tyto zkušenosti při náboru považuje za smysluplné. Neznamená to, že by o přijetí učitelů přímo samy rozhodovaly či měly právo veta, mohly by však být členy výběrových komisí a přispívat zpětnou vazbou. Myšlenku podpořila i šéfka učitelského svazu National Union of Teachers Christine Blowerová.

Další učitelská asociace Nasuwt však zapojení žáků do náboru učitelů odmítá. Její šéf Chris Keates je přesvědčen, že návrh Maggie Atkinsonové podrývá respekt a autoritu učitelů.

-kk-

Zdroj: BBC - zpravodajský server BBC
Zobrazit přehled článků ze zdroje BBC