Pomoc AI ve výběrových řízeních
Trendy jasně poukazují na potřebu automatizovat náborový proces a digitálně pracovat s kandidáty. Konkrétní podobu těchto vzletných pojmů může představovat již známá ATS aplikace jako například RECRU, či tabidoo, které udělají pořádek nejen v kandidátech, ale také v jednotlivých fázích výběrového řízení a k tomu příslušné komunikace.
Právě komunikace je jeden z největších žroutů času náborové administrativy, a proto dává smysl sestavit například digitální podobu vstupního dotazníku pro nováčka, na jehož základě můžeme snadno a rychle vytvořit pracovně-právní dokumenty. Vše se umí poslat samo a třeba hned v momentě, kdy kandidátovi odešlete nabídku a systémově jej jen „posunete“ jako „vítěze“ vašeho výběrového řízení. Individuálně se nám to může zdát jako drobnost, ale drobností jako odeslat případovou studii, test znalostí, žádost o reference atd je mnoho a umí se nasčítat. Zejména, když náborů a nástupů řešíte desítky až stovky měsíčně.
Nebyla by to pokročilá automatizace, kdyby zůstalo jen u ATS. Aby inovace dávaly smysl, pak musí být jednoduché, intuitivní, a hlavně snadno dostupné. Moderní nástroje dnes již umí propojit nejen vaše kariérní stránky, ale umí vaší inzerci na pár kliků „živě“ sdílet na celou Síť pracovních portálů dream.jobs. S nadsázkou lze tedy říct, že odzvonilo ustavičnému vyvěsování a manuálnímu kontrolování vaší inzerce na všech kanálech, které využíváte. V Síti pracovních portálů dream.jobs se všechny změny propíšou automaticky, stejně tak jako se role otevřou, či zavřou – vše dle vašeho ATS.
Personalizace a snaha být kandidátům blíže je apel budoucnosti, který je potřeba brát v úvahu i při volbě inzertních ploch a portálů. Vybírejte ty, které mají možnost splynout se zájmy kandidátů a rozšiřte si nábor o netradiční zdroje kandidátů. Hledáte odborníky z oblasti auto-motive? Pak vám přijde vhod inzerce vašich pozic na tipcars.cz. Obsazujete-li například HR role, pak jistě uvítáte inzerci přímo v HR komunitě, jako například na dreamjobs.hrnews.cz
Do popředí HR agendy se tlačí péče o kandidáty a kvalitní komunikace s nimi. Využijte získaného času pro sestavení kvalitního výběrového řízení s adekvátním počtem kol a relevantní zpětnou vazbou zamítnutým kandidátům. Myslete také na budoucnost a snažte se vytvářet komunitu zajímavých odborníků, po kterých sáhnete, až přijde správný čas. Nejen tyto aktivity, ale i samotné použití pokročilých technologií ve výběrových řízeních signalizuje potenciálním zaměstnancům, že společnost je inovativní a zaměřená na férové pracovní praktiky.