Zkušenosti uchazečů o práci v konkrétním oboru jsou jistě důležité. Čím vyšší post v hierarchii firmy však chcete obsadit, tím jejich důležitost klesá. Naopak roste důležitost chování, kompetencí a dosažených výsledků. Proces náboru zaměstnanců do vedoucích rolí je náročný a často velmi zdlouhavý. Server Inc.com proto přinesl tři praktická doporučení, jak si jej zjednodušit tím, že se vyhnete zbytečným chybám v souvislosti s dosavadními zkušenostmi uchazečů.
1. Neupřednostňujte zkušenosti před chováním
Neomezujte výběr pouze na uchazeče, kteří již působili v daném odvětví. Mohou být příliš jednostranně zaměření a odmítat nové nápady. Zaměřte se více na chování, které obsazovaná role vyžaduje. Zatímco technické a organizační dovednosti je možné se doučit, změna chování je mnohem náročnější. Hledejte schopnost strategicky uvažovat, riskovat či zvládat nejistotu. Uchazeč, který hovoří příliš teoreticky, nebude ten pravý. Chtějte slyšet konkrétní příklady chování z praxe.
2. Nepodceňujte vrozené schopnosti
Přijali byste prodejce softwaru, který neumí pracovat na počítači? Možná si říkáte, že to by neudělal nikdo. Zkuste se nad tím ale zamyslet ještě jednou. Důležitější než práce na počítači, kterou se může naučit, je schopnost prodávat. Může to být hvězda mezi obchodníky a vydělat vám jmění. Zkuste přestat hrát na jistotu a hledat trochu diverzity.
3. Nepřijímejte papírově skvělé uchazeče
Životopis uchazeče, který delší dobu pracoval pro nejlepší firmu ve vašem oboru, vás jistě zaujme. Neměl by vás však oslepit do té míry, že si zapomenete klást základní otázky. Když už byl u toho nejlepšího, proč by měl chtít pracovat u vás? Za jeho dosavadními úspěchy může stát skvělý tým, který dokázal vyvážit jeho nedostatky. Nejprve si ověřte, zda má dotyčný kromě bývalých zaměstnavatelů i jiné kvality, které potřebujete.
-kk-