V procesu hledání nových zaměstnanců je nejenom důležité, aby kandidát zapůsobil na vás, ale aby i vaše společnost zaujala kandidáta. Nevhodnou komunikací s potenciálními zaměstnanci se můžete připravit o celou řadu kvalitních uchazečů. Pro všechny, kteří vypisují nabídky volných pozic, je důležité si uvědomit, že výběrové řízení je selektivní proces na obou stranách.
Server Talent Management proto přinesl pět tipů na to, jak z vaší strany lépe zaujmout kandidáty na vámi nabízenou pracovní pozici.
Zaměřte se na vizuál
Stránka pracovních příležitostí vaší společnosti by neměla spoléhat pouze na text – snažte se použít takový vizuál a design, který zaujme vnímání toho typu kandidáta, který byste rádi na vámi nabízené pozici viděli. Lidské vnímání mnohem rychleji zpracovává obrazy než text, doplňte proto nabídku vhodnými obrázky či videem.
Všichni si rádi hrají
Zcela novou metodou, která se začíná prosazovat při získávání potenciálních zaměstnanců, je použití technik herního typu – vhodná hra (ať už se jedná o kvíz či flashovou hru) totiž může zábavnou formou sloužit jak k informování uchazeče, tak k získání základní představy o kandidátovi.
Shánějte co nejvhodnější kandidáty
Vhodným způsobem je mít k dispozici databázi kandidátů rozdělenou podle kvalifikace, pozice či fáze výběrového řízení. Jednotlivým uchazečům pak mohou být nabízeny pracovní pozice nejvhodnější právě pro ně.
Hromadné e-maily jsou passé
Hromadně napsaný potvrzující email nevypovídá dobře o účasti vaší společnosti – nabídněte například uchazeči, ať se s vámi spojí přes Twitter či LinkedIn, kde mu můžete podávat průběžné informace o vývoji řízení.
Zaujměte pohovorem
Při netradičních formách pohovoru se fantazii meze nekladou. A nemusí ani nutně dojít na vyšší výdaje z vaší strany (jako je tomu například v případě pozvání kandidáta na večeři) - stačí se odlišit třeba už jen tím, že uchazeči uděláte soukromou prohlídku prostor vaší firmy.
-mm-