Jak poznat uchazeče, kteří u vás opravdu chtějí pracovat

Ilustrační snímek

Většina HR oddělení dnes používá elektronické systémy pro sledování uchazečů (ATS), které jim pomáhají se zpracováním životopisů a veškerých dalších údajů o uchazečích o práci. I když však tyto systémy umějí skvěle měřit technické dovednosti nebo vyhledávat podle klíčových slov, už vám neukáží nadšení uchazečů pro vaši firmu a práci v ní. Nedávný článek na serveru Recruiter.com se proto zaměřil na to, jak rozpoznat uchazeče, kteří jsou skutečně zapálení pro vaši značku. Sledujte následující signály:

1. Nepřihlásí se hned poté, co zveřejníte nabídku volného místa

Uchazeči, kteří se přihlásí jako první, bývají totiž ti, kteří oslovují všechny zaměstnavatele ve svém oboru. Ti, kteří se opravdu zajímají o vaši značku, si nejprve najdou co nejvíce informací a případně vás i kontaktují s doplňujícími otázkami.

2. Zašlou vám na míru připravený životopis a původní dopis

Životopisy angažovaných uchazečů začnou přicházet druhý až třetí den po zveřejnění vaší nabídky. Vždy budou doplněny průvodním dopisem a nebude to obecný text plný frází zkopírovaný z internetu, který vám již zaslali jiní uchazeči.

3. Zmiňují se o vašich klíčových hodnotách

Uchazeč, který se zajímá o vaši firmu, si najde její hodnoty a co nejvíce informací o firemní kultuře, aby je mohl zmínit v průvodním dopise jako důvody, proč chce být u vás zaměstnán.

4. Adresují svůj dopis konkrétnímu personalistovi a manažerovi

Zjistí si, který personalista má na starosti nábor na příslušné místo a také, jak se jmenuje manažer, v jehož týmu je toto místo obsazováno. Neposílají zprávy naslepo.

5. Zmiňují se o relevantních lidech z firmy

Zapálený uchazeč si najde kontakty na relevantní pracovníky ve firmě a zmíní se o nich ve svém e-mailu nebo průvodním dopisu.

6. Sledují vás na sociálních sítích

Jsou v kontaktu s vašimi náboráři a manažery na LinkedInu či Twitteru. Zasílají vám odkazy na zajímavé informace, články a zdroje, které jsou pro vás skutečně relevantní.

7. Znáte je z konferencí

Zástupci vaší firmy se s nimi osobně setkali na pracovním veletrhu nebo odborné konferenci. To je jasný signál, že se o vás tito uchazeči zajímají dlouhodobě.

-kk-

Zdroj: Recruiter.com - americký server pro náboráře a uchazeče o zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Recruiter.com