Jak zlepšit váš proces onboardingu - část 2/2

Ilustrační snímek

Náborářský server ERE.net nedávno publikoval článek s praktickými tipy, jak zefektivnit proces zapojování nových zaměstnanců do firemní kultury. Mezinárodně uznávaný odborník na onboarding a angažovanost zaměstnanců David Lee v něm popisuje, jak poznat, zda je váš proces onboardingu vyhovující, a předkládá konkrétní kroky, které sám doporučil jednomu ze svých posledních klientů – hotelovému řetězci. V tomto článku shrnujeme druhou polovinu těchto kroků, první část článku si můžete přečíst zde.

7. Zřiďte zvláštní stránku pro nováčky na intranetu

Požádejte manažery a stávající zaměstnance, aby vám pomohli sestavit seznam nejčastějších otázek nováčků a vypracujte odpovědi, které zveřejníte na intranetu. Zaměřte se nejen na to, na co se nováčci ptají, ale i na to, na co by se měli ptát.

8. Učte manažery vnímat nové zaměstnance jako „hosty v hotelu“

Jejich úkolem je zajistit, aby si nováčci připadali vítaní, cítili se příjemně, bezpečně a také důležitě a nebáli se říci, co potřebují. Cílem je zajistit jim pozitivní zkušenost.

9. Ukazujte příklady firemní vize chování

Zde vám opět pomohou příběhy stávajících zaměstnanců. Zacilte je tak, aby nováčkům ukazovaly vaše kulturní hodnoty a pomohly jim pochopit, jaké chování vám pomáhá nejlépe dosahovat vašich obchodních cílů a posilovat vaši značku.

10. Sledujte, jak se nováčkům daří

Budujte kulturu, v níž budou stávající zaměstnanci vědět, že mají vnímat, co mohou jejich noví kolegové potřebovat, a nabízet jim pomocnou ruku, i když si o to výslovně neřeknou. Buďte jim inspirací v tom, jak se mají chovat k zákazníkům.

11. Školte manažery

Čím více jim usnadníte zapojování nových zaměstnanců, tím více se mu budou věnovat. Zejména manažeři, kteří do svých týmů nepřibírají nováčky příliš často, ocení nejen školení, ale i další podpůrné materiály.

12. Školte zaměstnance

Připomínejte stávajícím zaměstnancům, že pomoc nováčkům zorientovat se a sžít se s firemními hodnotami je odpovědností každého v organizaci.

-kk-

Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru
Zobrazit přehled článků ze zdroje ERE.net