Jak správně vybrat odborníka na sociální média

Ilustrační snímek

V poslední době stoupá zájem firem o odborníky na řízení sociálních médií, kteří jim mají pomoci s prezentací na sociálních sítích či využití sociálních sítí k interním účelům. Při náboru těchto odborníků se však často chybuje například v tom, když jsou přijímáni jen na základě toho, že dokáží skvěle využívat Facebook, LinkedIn a další sociální sítě pro své soukromé účely. Na co především si tedy dát pozor? Podnikatelský server Inc.com doporučuje:

Soukromé a firemní používání sociálních sítí není totéž

Znalost využití sociálních médií k soukromým účelům nestačí. Pro firemní využití je třeba vědět, jak a proč pracovat s obsahem, navazovat kontakty a zajistit integraci s ostatními médii. Při náboru se proto chovejte zcela tradičně – vyžadujte doklady o školeních, certifikacích a především ukázky praxe.

Nespoléhejte jen na slova a životopisy

Požadujte o uchazečích, aby vám názorně ukázali, jak pracující se sociálními médii, jaké konkrétní nástroje si vybírají a k jakým účelům. Předem si také prověřte účty uchazečů na sociálních sítích a udělejte si obrázek o tom, jak se prezentují.

Nikdo není dokonalý

Každý se v průběhu své prezentace na sociálních sítích dopustí nějakých chyb, což je v pořádku. Uchazeči o místo odborníka na sociální sítě by však měli umět své dosavadní chyby popsat a vysvětlit, jak se z nich poučili.

Nepodceňuje měření kampaní

Odborník, kterého hledáte, by měl umět měřit dopad svých snah na reálnou výkonnost firmy. Na pohovoru jej proto požádejte, aby vám popsal určitou kampaň co nejdetailněji - jak se jednotlivé jeho kroky promítnou do objemu prodeje a dalších sledovaných měřítek.

Nezapomínejte na celkovou strategii

Vaše společnost by měla předem jasně vymezit svou strategii využití sociálních médií, aby si vybraný uchazeč nemohl dělat takříkajíc co chce. Strategie by měla vycházet z vašich obchodních cílů, které musí vybraný uchazeč znát.

Nezapomínejte na podporu

Vybraný uchazeč musí vědět, co přesně od něho očekáváte a také to, co může očekávat on od vás, když tyto požadavky nesplní. Je proto třeba pravidelně komunikovat a sledovat sociální aktivity vaší firmy.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com