Zaměstnanci mají velké množství informací o vaší firmě. Když tedy od vás odcházejí, dejte jim možnost, aby se s vámi o ně podělili. Tato možnost se jmenuje formální výstupní pohovor. Pokud je zaměstnanec, který odchází, vaším přímým podřízeným, požádejte o provedení pohovoru někoho z kolegů. Vždy zaměstnance ujistěte, že pohovor je důvěrný a snažte se nedělat si příliš mnoho poznámek, abyste jej neznervózňovali. A na co se zeptat?
- Proč odcházíte?
- Co se vám líbilo a nelíbilo na vaší práci?
- Dostávalo se vám školení a podpory pro výkon vaší práce? Pokud ne, co jste potřebovali?
- Byly vám jasné vaše pracovní povinnosti?
- Dostávalo se vám dostatečné množství zpětné vazby?
- Diskutovali jste o některých problémech se svým nadřízeným, než jste se rozhodli odejít?
- Co se vám líbilo a nelíbilo na naší firmě?
- Jaký máte vztah k přímému nadřízenému?
- Jak by se tento člověk mohl zlepšit?
- Jaký je váš názor na vedení?
- Doporučil byste nás svým přátelům, kdyby zde chtěli pracovat?
- Jaká je pracovní morálka?
- Jak bychom mohli vytvořit lepší místo pro práci?
- Jaké kvality bychom měli hledat u vašeho nástupce?
-kk-