Screening kandidátů patří mezi nejnáročnější a zároveň nejméně oblíbené úkoly specialistů náboru. Zpravidla bývá hodně časové náročný a vyžaduje také vysokou míru odbornosti při hodnocení uchazečů.
Přečtení životopisu a pohovor s uchazečem již dávno není pro správný výběr dostačující. Firmy, které si to uvědomují, proto kladou větší důraz na předvýběr pomocí screeningu.
Používají nejrůznější psychologické testy a dotazníky, které jim pomáhají odhalit osobnostní charakteristiky uchazečů, posoudit jejich vlastnosti a předpoklady, předvídat výkonnost a motivaci. Případně si najímají externí odborníky, kteří pro ně předvýběr zajistí.
S rozvojem nových technologií na bázi automatizace, umělé inteligence a strojového učení však přichází řada řešení, která mohu výrazně urychlit a zkvalitnit předvýběr uchazečů. Náboráři tak mohou získat větší prostor pro osobní jednání s manažery a s uchazeči, kteří již splňují základní požadovaná kritéria.