Důležité je spolupracovat od samého začátku, tedy od popisu práce hledaného pracovníka. Vytvářet jej bez účasti manažera není dobré.
Manažery je pak třeba dostatečně obeznámit s celým procesem náboru a vysvětlit smysl jednotlivých kroků. Zároveň je však důležité poslouchat jejich připomínky a zvážit, zda proces není příliš zdlouhavý a komplikovaný.
Následující praktické tipy pro náboráře zveřejnil server největší světové profesní organizace manažerů lidských zdrojů Society for Human Resource Management (SHRM).
6 kroků k lepší spolupráci
1. Předem si ujasněte očekávání manažerů. V průběhu procesu hledání vhodných kandidátů informujte manažery o tom, jak kvalitní kandidáty se vám daří získat.
2. Pokud chcete manažerovi představit uchazeče, kteří ne zcela odpovídají požadavkům, řekněte to na rovinu. Zároveň vysvětlete, proč právě tyto kandidáty považujete za vhodné i přes jejich nedostatky.
3. Snažte se zjistit finanční požadavky jednotlivých uchazečů a předávejte tyto informace manažerům. Předejdete tak situacím, kdy manažer věnuje hodně času výběru kandidáta jen proto, aby se nakonec dozvěděl, že daný kandidát má příliš vysoké finanční nároky.
4. Postarejte se o to, aby obě strany znaly jasné vymezení svých rolí. Domluvte se, co bude dělat HR a co manažeři.
5. Při rozvrhování pohovorů s manažery počítejte se vším, co se bude odehrávat, včetně časově náročných úkonů, jako je například vyplňování formulářů. Manažeři by neměli být nepříjemně překvapeni délkou pohovorů.
6. Všechny účastníky informuje o časovém plánu celého procesu. Když budou vědět, kdy probíhají jednotlivé fáze výběrových řízení a jak si v nich vedou, nemusíte se vy ani manažeři obávat, že vás budou pronásledovat telefonáty či e-maily.
Jaká další doporučení pro lepší spolupráci s manažery vás napadají? Dejte nám vědět.
-kk-