Místo souhrnného životopisu napište jednu větu

Tradiční objektivní životopisné souhrny jsou zastaralé. V jejich důsledku se kandidát může setkat se dvěma problémy. Jeho životopis nebude mít žádný dopad, protože je příliš obecný. A zadruhé popisuje kandidáta, jak kandidát chce, místo aby přemýšlel o tom, koho zaměstnavatel potřebuje.

Životopisné souhrny jsou také příliš nejasné. Pouze signalizují, že hledač zaměstnání shání nějakou příležitost k tomu, aby zužitkoval své schopnosti. Dále je z takového životopisu vidět, že se vlastně hodí na vícero pracovních nabídek, ale zaměstnatel dává přednost těm, kteří chtějí tu určitou funkci a už z životopisu je patrná jejich motivace.

Když chce kandidát prodat své schopnosti, měl by se zaměřit například na titulek životopisu, průvodní dopis nebo může zkusit podat originální inzerát. V dnešním světě musíte zaujmout, abyste se mohli chytit.

Místo životopisu můžete budoucímu zaměstnavateli poslat jen e-mail s jednou větou jako: "Multitalentovaný administrativní profesionál s prvotřídními  znalostmi MS Office a pevnou schopností vyvíjet silné vztahy hledá zaměstnání".

Jak tedy vytvořit titulek, který zaujme? Napište si seznam svých nejlepších schopností a zkušeností. Definujte své nejsilnější charakteristické rysy. Spojte tyto informace do věty, která bude zdůrazňovat vaše nejsilnější vlastnosti a životní a pracovní zkušenosti. Tvořte větu do té doby, než bude perfektní.

-pk-

Zdroj: Suite 101 - databáze odborných článků nejen pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Suite 101