Firmy, které se snaží plně soustředit na své podnikání, nemají čas neustále měnit a doplňovat strategie náboru nových zaměstnanců. Zvláště tam, kde se podmínky často mění a kde se rychle střídají období stagnace a prudkého rozvoje (například při zavádění nového produktu na trh), to může být velmi nákladné – co s nově přijatým náborovým pracovníkem, když období růstu pomine? Stále více společností se proto obrací na externí agentury, po kterých většinou požadují, aby jim zajistily velké množství skutečně kvalitních zaměstnanců v rekordně krátkém čase.
Výhodou externích náborových firem, které pracují na objednávku a s nimiž jednotlivé firmy uzavírají smlouvy na dobu určitou, je především časová nezávislost – v tom smyslu, že jí platíme skutečně pouze po dobu, po kterou proces náboru probíhá. Výhodou oproti tradičním personálním agenturám je také cena – v tomto případě platíme skutečně pouze za čas, nikoli za přijatého uchazeče. Existují zde však i rizika – náborové firmy „na objednávku“ negarantují kvality přijatého uchazeče, proto se jejich rada či doporučení může v konečném důsledku prodražit.
Zdroj: Society for Human Resource Management - největší světová profesní organizace manažerů lidských zdrojů