Většina náborářů nemluví s nejlepšími kandidáty na trhu, ale pouze s těmi, kteří jsou ochotni reagovat na jejich nabídky. Nedávají zkrátka těm nejlepším důvod k zájmu o spolupráci – nedokáží je oslovit na osobní úrovni. Jak tedy získat zájem uchazečů s vysokým potenciálem, tzv. high potentials? Přečtěte si následující rady, které zveřejnil server Recruiter.com.
1. Buďte osobní
Komunikujte vždy ke konkrétnímu uchazeči, nikoli k mase. Tentýž obecný e-mail pro všechny nezafunguje a stejné pravidlo platí i pro úvodní telefonát a první osobní schůzku. Snažte se předem získat co nejvíce konkrétních informací o každém oslovovaném uchazeči.
2. Nejprve se seznamte
Nesoustřeďte se hned na představení pracovní pozice, kterou nabízíte. První osobní schůzku věnujte seznámení s uchazečem, jeho zkušenostmi, motivací a kariérními cíli.
3. Hledejte nápady na zlepšení
Ať už se setkáte s jakýmkoli odborníkem, vždy bude mít ve svém oboru co zlepšovat. Ptejte se uchazečů, jaký prostor pro zlepšení měli u svých dosavadních zaměstnavatelů a co chtějí zlepšovat dále.
4. Vytvářejte individuální nabídky
Ukažte uchazečům, co konkrétního mu vaše firma a vaši klienti mohou nabídnout pro jeho osobní kariérní rozvoj.
5. Naučte se ustoupit
V některých případech zjistíte, že nemůžete nejlepším uchazečům nabídnout lepší možnosti, než už mají. Nesnažte se je proto přetáhnout na svoji stranu za každou cenu. Zbytečně byste si zničili vztahy do budoucna.
-kk-