Kvalita je subjektivní termín. Pro opakování úspěšných náborů, jejichž výstupem bude měřitelný výsledek, musí být ale, v jistém ohledu, kvalita co nejlépe definována. Taková definice je ale obtížná, když jednáme o kvalitě v obecném, teoretickém duchu.
Nábor se zaměřením na kvalitu je výsledkem procesu, který využívá jasné pochopení toho, co se po jednotlivci požaduje ve smyslu pracovního výkonu a dlouhodobého výkonu, na základě kterého je možná systematická identifikace zájemců s postoji, znalostmi, dovednostmi a zkušenostmi, které jsou požadovány pro splnění cílů firmy.
Tento proces musí integrovat nástroje pro zajišťování, zpracovávání a předvídání, aby mohl být vytvořen náborový systém, který systematicky zajistí shodu mezi jedinečnou definicí toho, co chce organizace a jedinečnými vlastnostmi každého jednotlivého uchazeče.
Tyto nástroje a procesy musí zajistit informace a podporu, která umožní náborářům dělat rozhodnutí na základě systematických informací a dat.
Pochopení těchto definic vyžaduje bližší pohled na některé klíčové prvky:
- jasné pochopení požadavků pro danou pozici
- zajištění nástrojů pro pochopení vlastností uchazeče, ve vztahu k práci a požadavkům firmy:
- systematičnost
- používání takových dat, která pomohou pochopit efektivitu systému
- měření kvality
- předběžné údaje o vhodnosti zájemce s ohledem na potřeby firmy a pozice
- zkušenosti
- kvalifikace
- dovednosti
- ověřování dat, která zájemce uvádí
Bez údajů o kvalitě nebudou HR schopny demonstrovat efektivitu svých náborových iniciativ.
-av-