Jak se zachovat, když o nás náš bývalý nadřízený roznáší pomluvy nebo poskytuje nepravdivé informace potenciálnímu novému zaměstnavateli, který jej požádá o reference? V USA platí, že není možné proti takovému jednání podniknout právní kroky, dokud se neprokáže, že tím vznikla pomlouvanému újma (například nezískal novou práci). Článek nabízí několik tipů.
Nejlepší je hledat řešení přímo u zdroje. Postižený by měl jít přímo k bývalému zaměstnavateli a zeptat se jej, proč to dělá. Je nutné zachovat chladnou hlavu a nezačít se hádat. Spíše je vhodné se zeptat, jestli byl dotyčný opravdu s naší prací tak nespokojen, a pokud ano, jaké chyby jsme dělali – chceme se z nich přece poučit. Tento přístup v sobě nese určitou dávku pokory (nebo falešné pokory), ale je prokázáno, že druhého odzbrojí.
Zdroj: Business2 - americký server pro firmy a podnikatele