Server Careerbuilder.com nedávno oslovil 3388 odborníků na lidské zdroje s otázkou, jaké nejneobvyklejší chování zaznamenali u uchazečů o zaměstnání, kteří chtěli v poslední době zaujmout jejich pozornost. Toto jsou výsledky:
- Uchazeč inzeroval na billboardu.
- Uchazeč obcházel okolí s transparentem: „Budu pracovat za placení účtů".
- Uchazeč si na pohovor přinesl koště k „uklizení odpadu a korupce v kanceláři".
- Uchazeč si na pohovor oblékl tričko s nápisem: „Prosím, přijměte mě."
- Uchazeč nosil zaměstnavateli každý den snídani, dokud nebyl přijat.
- Uchazeč oslovil náboráře na toaletě.
- Uchazeč poslal náboráři obrovský koláč s výzvou k jeho přijetí napsanou polevou.
- Uchazeč zaparkoval před budovou firmy s transparentem: „Hledám zaměstnání".
- Uchazeč napsal do průvodního dopisu báseň o tom, proč chce danou práci.
- Uchazeč slíbil zaměstnavateli masáž chodidel, pokud jej přijme.
- Uchazeč si všiml, že zaměstnavatel píše blog o jedné restauraci. Přesvědčil pak tuto restauraci, aby umístila jeho jméno do jídelního lístku, aby si jej zaměstnavatel všiml, až tam příště bude jíst.
- Uchazeč si vytvořil elektronický životopis s flashovou animací a hudebním podkladem.
Tito uchazeči jistě neupadnou v zapomnění. Jsou příkladem toho, jak se lidé na těsném trhu práce chtějí odlišit od konkurence. Jason Ferrara z Careerbuilder.com však připomíná, že je třeba zachovat vhodnou rovnováhu mezi kreativitou a profesionalitou, aby si je zaměstnavatelé zapamatovali ze správných důvodů.
-kk-