Recruitment Supertips 5/5: Followupy kandidátům nechte na robotech

V době tzv. transhumanismu, kdy se stále více spoléháme na práci robotů, je škoda nedelegovat na ně i rutinní práci v recruitmentu. Automatizovat lze dnes v recruitmentu mnoho činností včetně zasílání personifikovaných pozvánek a zpráv na LinkedIn, postování obsahu na sociální sítě nebo dokonce “lajkování” od kolegů a známých.

Josef Kadlec, Recruitment Academy

Lze například i plně automatizovat e-mailové followupy pomocí tzv. e-mailových sekvencí, které lze dělat aplikacemi Lemlist nebo MixMax. My se v této kapitole zaměříme na jeden takový poloautomatický způsob robotizace followupů.

Jak částečně automatizovat e-mailové followupy?

Existuje služba Followupthen. Do 50 followupů měsíčně vám bude stačit verze zdarma. 

Řekněme, že píšete e-mail kandidátovi. Do políčka Komu dáte e-mail kandidáta. Pokud používáte službu Followupthen, můžete dát do skryté kopie např. 4days@followupthen.com.

Komu: pankandidat@gmail.com
Skrytá kopie: 4days@followupthen.com 

Pokud kandidát na tento e-mail neodpoví do 4 dnů, dostanete folluwup, že na e-mail nebylo odpovězeno a můžete buď okamžitě reagovat nebo followup posunout na později.

Pokud však dáte 4days@followupthen.com běžné kopie, dostanou followup i všichni adresáti uvedení v Komu. V našem případě náš kandidát, který bude upozorněn službou třetí strany, že neodpověděl na váš e-mail.

Komu: pankandidat@gmail.com
Kopie: 4days@followupthen.com 

 

Způsobů, jak zadat časový údaj je mnoho. 

  • 1minute@followupthen.com
  • 2hours@followupthen.com
  • 3days@followupthen.com
  • 4weeks@followupthen.com
  • 5months@followupthen.com
  • 6years@followupthen.com

Můžete také používat zkratky s dlouhou nebo krátkou doménou:

  • 3m@followupthen.com (3 months)
  • 30min@followupthen.com (30 minutes)
  • 2h@followupthen.com
  • 3d@followupthen.com
  • 4w@fut.io
  • 5mo@fut.io
  • 6y@fut.io

Fungují také specifické časy a datumy:

  • 11am@followupthen.com
  • 1132am@followupthen.com
  • 1630@followupthen.com
  • 1500@followupthen.com
  • mar30@followupthen.com
  • 22april@followupthen.com
  • 1Jan2014@followupthen.com
  • December2nd2016@followupthen.com
  • December2.2016@followupthen.com
  • 12pmAug25@followupthen.com
  • Aug25.12pm@followupthen.com
  • 1300.7.Aug.2015@followupthen.com
  • September14.3pm@followupthen.com
  • 9amSept14th2015@followupthen.com
  • 9amTomorrow@followupthen.com

Nebo dny v týdnu a jiná speciální zadání:

  • tuesday@followupthen.com
  • tues@followupthen.com
  • monday3pm@followupthen.com
  • LastDayOfMonth@followupthen.com
  • 3rdThursday@followupthen.com
  • 2ndFri@followupthen.com
  • tomorrow@followupthen.com
  • nextweek@followupthen.com
  • nextmonth@followupthen.com
  • am@followupthen.com
  • pm@followupthen.com
  • tonight@followupthen.com
  • noon@followupthen.com
  • every1pm@followupthen.com
  • every6am-sms@followupthen.com
  • everyDay630am@followupthen.com
  • everyDay1600@followupthen.com
  • 6pmDaily@followupthen.com
  • Daily1800@followupthen.com
  • daily5pm@followupthen.com
  • weekdays5pm@followupthen.com
  • weekdays9am@followupthen.com
  • everywed@followupthen.com
  • everywed630pm@followupthen.com
  • everywednesday1600@followupthen.com
  • everyMonday9am-sms@followupthen.com (includes a text message)
  • every15th@followupthen.com
  • every1st8am@followupthen.com
  • 1600every1st@followupthen.com (Hour must come first with 24hr in this context)
  • 8amEvery14th@followupthen.com (Hour-first works with 12hr time as well)
  • monthly@followupthen.com
  • every2ndTuesday@followupthen.com

Pokud adresát na e-mail zareaguje, followup se nepošle. V placené verzi jde pak například nastavit SMS jako followup a další funkce.

 

Pokud vás k tomuto tématu zajímá více informací, dozvíte se je z tohoto online kurzu nebo v našich recruitment certifikacích.

 

Články v sérii

Aktuální

Recruitment Supertips 1/5: Zapomeňte na LinkedIn. Hledejte kandidáty i na TikToku, Instagramu nebo Facebooku

Aktuální

Recruitment Supertips 2/5: Používejte video pozvánky tam, kde potřebujete maximalizovat response rate

Aktuální

Recruitment Supertips 3/5: Naučte se dělat market mapping z veřejně dostupných zdrojů

Aktuální

Recruitment Supertips 4/5: Naučte se dělat LinkedIn Live videa pro maximální organický dosah

Aktuální

Recruitment Supertips 5/5: Followupy kandidátům nechte na robotech