Tatra Trucks je v situaci, kdy jí výrazně roste objem zakázek, a zároveň řada klíčových zaměstnanců dosahuje důchodového věku. Kromě toho se musí vyrovnat se situací, kdy je provoz vozidel stále závislejší na složité elektronice. „Hledáme elektrotechniky, elektromechaniky, elektro-konstruktéry i programátory, což jsou na českém pracovním trhu velmi vzácné profese,“ upozorňuje Natálie Linhartová, HR ředitelka Tatry.
Tatra věří, že dokáže zaměstnance získat nejen díky mzdě a benefitům, ale i díky atraktivní práci, kterou nabízí, a silné značce. Proto bude jedním ze sloganů náborové kampaně k získání 500 zaměstnanců otázka: Hledáš něco víc než jen práci?
V rámci kampaně chce Tatra komunikovat i své klíčové hodnoty:
- Vlastenectví a patriotismus;
- Máme vlastní výrobek;
- Hledáme lidi, ne roboty;
- Tam, kde ostatní končí, Tatra pokračuje dál;
- Podporujeme tradici a historii.
„Tatra je unikátní v tom, že není subdodavatel ani montovna. Vyrábíme finální výrobek s vysokou přidanou hodnotou. Naši zaměstnanci nestojí u pásu, kde dělají stále stejnou činnost. Mají pestrou práci a naučí se více profesí. Pro někoho je atraktivní i možnost práce v zahraničí, protože pomáháme našim zákazníkům po celém světě. Naše činnost není orientována jen na zisk: Mimo jiné podporujeme muzea a renovujeme historická vozidla,“ shrnuje výhody práce pro Tatru Natálie Linhartová.
Vzhledem k situaci na trhu se ke kampani Tatry Trucks připojily i další firmy, které působí v areálu kopřivnické automobilky. Tatra Defence Vehicle očekává více zakázek vzhledem ke konfliktu na Ukrajině a zvýšené potřebě posílit obranyschopnost nejen České republiky. Společnost Tawesco z Promet Group již realizuje navýšené poptávky stávajících i zcela nových strategických zákazníků, mimo jiné také samotné Tatry.
Podobná je situace ve firmě Tatra Metalurgie, dceřiné společnosti Tatry Trucks. Kromě nárůstu produkce tamní kovárny a slévárny dochází ve firmě k realizaci ekologizace slévárny, což je rozsáhlý projekt za několik set milionů korun. Jeho součástí bude kromě odprášení provozu také pořízení nových tavících pecí a nové formovací linky. Pro všechny zmíněné společnosti platí pravidlo, že polovina nových zaměstnanců bude kvalifikovaná, zbylé si firmy samy zaučí.
„V souvislosti s rozsáhlou náborovou kampaní jsme se rozhodli jít cestou synergie. Navzájem si vypomůžeme. Budeme koordinovat své aktivity tak, abychom si nepřetahovali lidi a naopak si budeme mezi sebou aktivně doporučovat zájemce, které neumíme v konkrétní firmě využít sami. Sehnat dnes v našem kraji 500 nových zaměstnanců je náročný úkol. Věřím ale, že jej společně zvládneme,“ doplňuje Natálie Linhartová.
Náborová kampaň „Tatra hledá 500 zaměstnanců“ začala 23. 5. 2022.
Informace o personální kampani společnosti lze získat na chcidotatry.cz.