V době hospodářského růstu a stoupající poptávky po pracovních silách, kterou právě zažíváme, je budování značky zaměstnavatele označováno jako jeden z nejdůležitějších úkolů personalistiky. Co přesně by ale firmy měly dělat pro úspěšný rozvoj své zaměstnavatelské značky?
Zaměstnavatelská značka není nic statického, neustále se vyvíjí a mění spolu s tím, jak se vyvíjí ekonomické podmínky, firemní hodnoty a přicházejí noví lidé. Tento proces neustálého vývoje nutně vede k mnoha chybám.
Server theundercoverrecruiter.com proto oslovil odborníky, kteří mají na starosti rozvoj značky svých zaměstnavatelů s otázkou, jaké největší chyby je třeba se vyvarovat v employer brandingu. Z průzkumu vyplynula následující doporučení.
- Ujasněte si, co vlastně chcete. Potřebujete jasnou definici employer brandingu a očekávaných výstupů ve vaší firmě.
- Začněte zmapováním současné pověsti firmy. Teprve poté můžete začít posilovat značku zaměstnavatele prostřednictvím tzv. hodnotové nabídky zaměstnavatele (Employer Value Proposition) – jasného vyjádření důvodu, proč by lidé měli chtít pracovat pro vás.
- Všichni ve firmě žijte hodnotovou nabídkou zaměstnavatele. Pokud nebudete mít podporu vedení firmy pro hodnoty, které chcete propagovat, je jakýkoli marketing zbytečný.
- Musíte skutečně zapojit zaměstnance. Jako příkaz shora employer branding fungovat nebude.
- Nemluvte k lidem, ale s lidmi. Udržujte přirozený konverzační tón veškeré komunikace o vás jako zaměstnavateli.
- Nepleťte si employer branding s náborovým marketingem. Rozvoj zaměstnavatelské značky má mnohem širší záběr.
- Nevnímejte branding jako komunikaci v podobě vychloubání a prodeje. Vaším úkolem je vytvářet jedinečné zkušenosti, o kterých lidé budou mluvit sami.
- Nevytvářejte si stejnou značku jako všichni ostatní, kteří ukazují, že mají skvělé lidi a všem se jim společně skvěle vede. Musíte ukázat, že jste jiní a proč jste na to hrdí.
- Nepřehánějte to s intenzitou komunikace. I v employer brandingu platí, že kvalita vítězí nad kvantitou. Držte se příležitostí s nejsilnějším dosahem.
-kk-