Hledání práce prostřednictvím internetu se podle kanadských výzkumů stává jednou z nejoblíbenějších aktivit webových surfařů. Překonává i tolik populární on-line nákupy, banking i download hudby. 80 % respondentů využívá web jako hlavní prostředek hledání práce a 62 % posílá pomocí e-mailu své životopisy. Přes tento rozmach není dosud Internet v tomto směru dostatečně prozkoumán, většina uchazečů o práci nevyužívá plně všech možností, které nabízí.
Podle autorů výzkumu však využití internetu jako kariérního prostředku poroste, protože osmdesát procent dotazovaných se tohoto způsobu hledání místa hodlá držet i nadále - to platí zejména u mladých lidí mezi 18 a 34 lety, zatímco lidé starší pětapadesáti let by si v budoucnu hledali práci on-line v pětatřiceti případech ze sta. Vzhledem k tomuto trendu se jeví jako zřejmé, že všechny subjekty zabývající se aktivitami v oblasti lidských zdrojů budou muset internet začlenit do svých strategií.
**Datum vydání: VII/2002**