Ví váš šéf, že žijete i mimo práci?

Je sedm hodin večer a vy si tento týden již potřetí objednáváte něco k večeři do kanceláře. Nejen, že neustále pracujete přesčas, ale váš šéf vám ukládá i práci o víkendech a na obědě jste již nebyli ani nepamatujete. Je evidentní, že váš nadřízený zapomněl na jednu důležitou skutečnost – že máte i osobní život. Objem práce narůstá a o volnu si stále více zaměstnanců může nechat jen zdát. Jak si tedy uchovat alespoň malou část soukromého života?

- Určete váš problém. Uvědomte si, zda nikdy nekončící práce spadá přirozeně do vaší firemní kultury, nebo se objevila až v poslední době. Je třeba zjistit důvod, proč od vás zaměstnavatel dlouhodobě vyžaduje práci navíc. Možná firma prochází změnami a potřebuje překlenout problémové období, možná ale žádný zvláštní důvod nemá.

- Upřímně si promluvte s nadřízeným. Vás nadřízený by měl vědět, co si o své práci myslíte. Požádejte ho o formální schůzku, kterou byste vyžadovali i v případě jiných pracovních problémů. Sepište své argumenty a uveďte konkrétní příklady. Připravte si své návrhy pro zlepšení situace.

- Zvažte cenu práce, kterou vykonáváte. Je na vás, jak se rozhodnete, že si své práce ceníte. Zvažte, co vám vyhovuje a co ne. Rozhodně nenechte krátkodobé problémy, aby se staly dlouhodobými.

- Blíže se podívejte na své priority. Pokud vás práce dlouhodobě připravuje o osobní život, důkladně zvažte, co očekáváte od svého života a kariéry. Jen vy sami si můžete určit, jaké oběti jste ochotni své kariéře přinést.

-kk-
Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Management