Jak zaujmout absolventy

Ilustrační snímek

Rozmyslete si, jak se chcete prezentovat. Na slovech totiž záleží – pro některé obory se moc nehodí profesionální a chladný tón. Pokud chcete jako majitel start-upu zaujmout mladé, kreativní lidi, nenuďte je standardním byznys inzerátem, ale zaujměte je neformální tonalitou. Na druhou stranu, pokud chcete pozornost mladých účetních a právníků, potom je profesionální, korporátní text v pořádku. Prostě a jednoduše svůj inzerát přizpůsobte lidem, na které cílíte. A jaké další tipy pro nás připravil web businessknowhow.com?

Váš inzerát by měl být vidět na více webech

Je skvělé, pokud máte na firemním webu sekci věnovanou volným pozicím, ale potřebujete být vidět především na webech, na které chodí mnoho uživatelů. Pracovní portály jsou mezi mladými absolventy populární. Také je dobré zadat inzerát časopisu nebo webu, který se zabývá vaším odvětvím nebo oborem.

Nábor na sociálních sítích

Když si vy sami zrovna nelibujete v sociálních médiích, vždy se můžete obrátit na někoho, kdo se v nich vyzná. Využijte možnosti oslovit skutečně široké publikum absolventů. Byla by škoda nezveřejnit váš inzerát alespoň na síti LinkedIn, protože to je opravdová studnice talentů. Inzeráty by samozřejmě měly být vidět i na Facebooku a Twitteru, kde můžete postovat třeba jen link na váš firemní web doplněný krátkým textem.

Přihlášky kandidátů

Poté, co obdržíte odpovědi, musíte roztřídit kandidáty na vhodné a nevhodné. Uchazeči, kteří se naprosto nehodí, budou vyřazeni snadno – protože většinou máte nějaký objektivní důvod, jako je nedostatečná odbornost. Stejně tak snadno vyberete kandidáty, které určitě budete chtít pozvat na pohovor. Problém je ale s kandidáty, kteří jsou vhodní jen možná, ale nejste si zcela jisti. Především čerství absolventi totiž mohou mít skvělou kvalifikaci a být pro obor zapálení, ale kvůli špatné ekonomické situaci možná postrádají jakoukoliv praxi. A naopak: několik šikovných mladých lidí možná zase postrádá formální vzdělání, protože dnes se znalosti dají získat i mnoha jinými způsoby. Buďte otevření a rozmyslete si dobře, zda opravdu nechcete dát šanci i kandidátům, kteří na papíře nevypadají naprosto perfektně. Možná, že jsou právě oni např. skvělí týmoví hráči.

A jaký je váš recept na získávání těch nejlepších absolventů?

-jk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How