Počet lidí, kteří jsou otevřeni možnosti změnit práci, v posledních letech roste. Získat kvalitní kandidáty je však pro firmy stále velmi těžké. Proč tomu tak je a jak zlepšit vaše šance na získání těch nejlepších?
Na tyto otázky se zaměřil jeden z nejrozsáhlejších behaviorálních průzkumů svého druhu – studie s názvem Why & How People Change Jobs, kterou zpracovala profesní sociální síť LinkedIn. Vychází z analýzy profilů 7 milionů uživatelů sítě, kteří změnili zaměstnavatele v průběhu roku 2014, a odpovědí více než 10 tisíc uživatelů v rámci dotazníkového šetření v lednu až březnu 2015. Účastníci studie pocházeli z celého světa včetně České republiky.
Hlavní zjištění studie jsou následující:
1. Nejde jen o peníze
Lidé odcházejí ze zaměstnání především kvůli chybějícím možnostem dalšího rozvoje kariéry (45 %). Dále se rozhodují odejít proto, že nejsou spokojeni s vedením firmy (41 %), nevyhovuje jim pracovní prostředí (36 %) a nepovažují svou práci za dostatečně podnětnou (36 %). Výše platu a benefitů rozhoduje o odchodu jen u 34 % zaměstnanců.
2. Na značce záleží
Lidé nejčastěji odmítají změnit práci proto, že nevědí, jak by vypadala práce jinde (49 %). Zde se tedy nabízí obrovský prostor pro organizace, aby začaly investovat do rozvoje své zaměstnavatelské značky. Nabídku je třeba připravit na míru jednotlivým věkovým skupinám kandidátů a také ženám.
3. Nejvíce přesvědčí doporučení od známých
Lidé se o nových pracovních nabídkách, které se rozhodnou využít, nejčastěji dozvídají z doporučení svých známých, od personálních agentur, z pracovních portálů a sociálních sítí. Nejméně naopak hledají v tisku či rozhlase. V Evropě mají nejsilnější pozici pracovní agentury.
4. Malé firmy vedou
V poslední době je velmi patrný trend přesunu talentů do menších organizací. Zaměstnanci v nich hledají především větší výzvy a vliv, silnou vizi a kulturu. Mladší generace neváhá zcela změnit odvětví. Nejvíce talentů se přesouvá do odvětví technologií, zdravotnictví a energetiky.
Celá studie je k dispozici ke stažení zde.
-kk-