Z kandidáta, který odmítne nabídku, se stává nepřítel

Tým potřebuje nového pracovníka, a když se konečně najde vhodný kandidát, ze kterého jsou nadšeni manažeři, ale i členové týmu, kandidát nabídku podniku odmítne. Tím pádem se všem zhroutí jejich představa o to, co všechno by mohl nový pracovník nejen týmu, ale i společnosti přinést.

Pokud se něco takového ve vaší firmě stalo nebo stane, všimněte si, jak rychle se mění názor na kandidáta. Nejdříve to byl brilantní člověk se zkušenostmi a názory, které by společnosti prospěly a pomohly, najednou je to ale nadutec, který neví a co chce a lukrativní nabídka vaší firmy se mu zdála málo.

Nejhorší na tom je čas, energie a mnohdy i peníze, které se do výběru nejlepšího kandidáta investovaly. Proto se mnohdy z takového kandidáta stane nepřítel.

Přitom nikde není psáno, že člověk, který výběrové řízení vyhraje, musí nabídku společnosti přijmout. Společnost by měla být naopak připravena na to, že k odmítnutí může dojít. Jenže pokud začnete dávat vinu kandidátovi, možná si ani nevšimnete toho, že v přijímacích procesech společnosti asi budou nějaké chyby.

Každá společnost si myslí, že najímá nejlepší lidi v oboru. Pravda je ale taková, že společnosti inklinují k tomu najmout vyhovující a poddajné lidi.

-pk-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek