3 nové funkce na LinkedIn profilu, které vás zviditelní

Nedá se říci, že by síla LinkedInu po akvizici Microsoftem upadala. Právě naopak. Počet uživatelů stoupá (a to i v ČR viz LinkedIn Intelligence Report) a aktivita uživatelů také. Pro oblast recruitmentu je tato profesní síť dávno standardem. Mnohem aktivněji ji začali využívat i obchodní zástupci a account manažeři, a to i v tradičně konzervativních odvětvích jako strojírenství. V oblasti employer a company brandingu se pak přesouvá pozornost k tomu, jak využít osobní profily zaměstnanců k dosahování firemních cílů.

Josef Kadlec, Recruitment Academy

LinkedIn se ale stále vyvíjí a mění – nedá se říci, že vždy k lepšímu. Někdy funkce ubývají nebo jsou limitované a jsou k dispozici pouze v placených LinkedIn účtech.

Pojďme se podívat na některé nové funkce, které vám pomohou se na síti LinkedIn odlišit.

Nastavte si titulní příběh a nahrávku

Titulní příběh (v angl. verzi cover story) je vylepšení vašeho osobního profilu, a to v podobě 30sekundového videa, které se zobrazí po kliknutí na vaši profilovou fotografii.

To, jestli má uživatel toto video nastavené, poznáte podle náhledu, který se přehraje, když otevřete konkrétní profil.

null

V tomto krátkém videu máte šanci se rychle představit a možná i říci, co můžete nabídnout.

Na uvedeném screenshotu si můžete všimnou ikonky reproduktoru za jménem. Toto se nazývá oficiálně nahrávka a má to sloužit jako místo, kde řeknete své jméno kvůli správné výslovnosti. Do těchto 10 sekund se ale vejde i více, takže se nebojte říci něco jako „Dobrý den. Moje jméno je xxxx xxxx, pracuji pro společnost xxxx a zabývám se xxxx, xxxx a xxxx.

Dělejte LinkedIn live videa

Většina sociálních sítí uměle podporuje nové formáty, aby je zpopularizovala. Jedním z takových nových formátů jsou LinkedIn Live videa. Analogický formát videí můžete znát například z Facebooku nebo Instagramu. Na LinkedIn s tímto formátem dosáhnete ještě lepších výsledků a to ze dvou důvodů:

  • abyste mohli vysílat živá videa na LinkedIn, musíte o to požádat přes tento formulář

  • živá videa nemůžete vysílat přímo z mobilní aplikace LinkedIn nebo na desktopu, ale potřebujete k tomu externí nástroj - tzv. RTMP encoder.

Nebojte se, není to nic složitého, ale tyto podmínky vytvářejí určitou bariéru, která dělá živá videa na LinkedIn více exkluzivní a tím pádem mají v průměru větší zásah oproti jiným příspěvkům. Ve vaší žádosti LinkedIn zkoumá, jestli máte alespoň 150 followerů, a jestli máte nějakou historii, co se týče postování obsahu. 

Žádost dělat LinkedIn Live mi schválili, co dál?

Nyní si potřebujete vybrat preferovaný nástroj, kterým budete živá videa vysílat. Já osobně nyní používám StreamYard, který umožňuje komfortní přidávání grafiky do vysílání, podporuje externí mikrofon, kameru a také např. klíčování na zeleném pozadí. Do streamu můžete lehce připojit vzdálené hosty a zároveň simultánně vysílat do několika kanálů včetně Facebook nebo Youtube. 

null

Na výběr máte např. také nástroj Restream (ten jsme např. používali i pro LinkedIn live přenos našich RA Awards 2021), Socialive, Switcher Studio nebo jakýkoliv RTMP encoder jako Wirecast či OBS. Protože rozšířený nástroj pro video hovory Zoom podporuje RTMP standard, můžete vysílat živá videa i z něj.

Používejte sekci Vybrané (angl. Featured) a prodlužte životnost vašich příspěvků

Do relativně nové sekce Vybrané (angl. Featured) můžete vkládat ručně fotky, dokumenty, prezentace a odkazy. Vládat tam můžete také odkazy na vaše LinkedIn články. Ale hlavně zde můžete vládat vaše příspěvky nebo posty, chcete-li.

Normální životnost vašeho postu může být 3 až 10 dní podle množství engagementu (lajky, komentáře, ale i dobá strávená na příspěvku), které příspěvek dostane.

Jeho životnost můžete ale prodloužit tím, že ho dáte mezi Vybrané.

null

Buď použijete ikonku plus (+) a dáte Příspěvky. Nebo si zobrazíte vaše minulé příspěvky, kliknete na tři tečky u příspěvku a dáte Uvést nahoře v profilu (Feature on top of profile).

null

Příspěvek pak uvidí každý, kdo si otevře váš LinkedIn profil i dlouho poté, co už by ho ve své timeline nikdo neviděl.

Novinek je v LinkedIn více jako např. LinkedIn Stories, rychloobrátkový obsah, který do 24 hodin zmizí. LinkedIn však ohlásil, že tuto funkcionalitu na konci září 2021 pozastaví na blíže nespecifikovanou dobu. Stejně tak udělal nedávno Twitter.

Novinkou je i to, že můžete vkládat LinkedIn články do firemních stránek. Do současné doby to bylo možné dělat pouze pro profily osobní.

Novinkami jsou také nová omezení. Možná jste si všimli, že zmizeli tzv. Saved Search Alerts, kterými jste si mohli uložit konkrétní hledání a LinkedIn vás již na nové lidi tomto hledání upozorňoval sám. Tato funkcionalita je nyní nativně již pouze v placené verzi.

Je zde také nový limit na maximální počet odeslaných pozvánek za týden (zhruba 100 z původních cca 700).

Jak obejít i tato nová omezení si ukážeme zase příště.