Anglicky komunikující HR Chatbot podporuje kromě textových zpráv i rozpoznávání hlasu. Zaměstnancům je k dispozici 24 hodin denně přes webové rozhraní i mobilní aplikaci. Při řešení dotazů vychází z centrální, průběžně aktualizované databáze informací a znalostí, kde je uloženo více než 25 000 nejčastějších otázek a odpovědí. Digitální asistent z nich vybere nejvhodnější řešení a předloží ho uživateli.
„Zaměstnanec tímto způsobem může získat informace spojené s interními směrnicemi, od benefitů až po pracovně-právní otázky. Například snadno zjistí, jaké možnosti uvolnění z práce existují a v jakých situacích na ně má nárok,“ říká Arthur William Kastler, který v SAP Services působí jako manažer oddělení HRDirect.
V budoucnu se plánuje napojení chatbota na další interní databázové systémy, které mu umožní provádět i složitější úkoly a zkrátit dobu potřebnou na jejich vyřízení.
Technologie kritériem výběru zaměstnavatele
HR Chatbot neslouží pouze k usnadnění práce zaměstnanců působících v oblasti lidských zdrojů, ale i jako ukázka využití nejmodernějších technologií. Pro řadu lidí představuje možnost pracovat s pokročilými technologiemi důležitý faktor, podle kterého hodnotí zaměstnavatele a rozhodují se při volbě další pracovní kariéry.
Společnost SAP Services si v tomto ohledu vede velmi dobře, podle průzkumu personální agentury Randstad dokonce v oblasti využívání technologií dosahuje nejvyššího skóre. I proto byla již několikrát po sobě vyhlášena za nejatraktivnějšího zaměstnavatele v oboru podnikových služeb v ČR.
Prediktivní analýza přispívá ke kvalitnějším HR službám a lepší zaměstnanecké zkušenosti
HR Chatbot není jediným projektem SAP Services v oblasti automatizace. Zdejší experti se věnují i vývoji aplikací spadajících do oblasti prediktivní analytiky, jejichž cílem je zvýšení kvality poskytovaných HR služeb pro zaměstnance SAP po celém světě.
Tyto aplikace dokáží na základě dat o chování zaměstnanců a o tom, jak je ovlivňují jednotlivé události v průběhu roku, s předstihem a adekvátně reagovat na požadavky, jež se v průběhu kalendářního roku obvykle mění.
Z hlediska oddělení lidských zdrojů by se například takto dal na různých regionálních úrovních předpovídat očekávaný objem dotazů a žádostí, stejně jako povaha problémů, které zaměstnanci budou potřebovat řešit.
„HR oddělení tak například zjistí, kdy a s jakými dotazy či žádostmi se zaměstnanci budou na jeho pracovníky obracet i jaké další události budou pravděpodobně následovat, a dle toho si naplánovat zdroje. Například na začátku kalendářního roku je období daňového zúčtování, takže do vyřizování dotazů ze strany zaměstnanců je potřeba zapojit více lidí se znalostí daní a účetnictví,“ popisuje Iveta Chválová, ředitelka SAP Services.
Prediktivní analýza tak umožní proaktivní plánování, lepší rozhodování, zvýší kvalitu HR služeb pro pobočky SAP, a tím povede ke zlepšení zaměstnanecké zkušenosti.
Nasazení robotické automatizace a umělé inteligence v oddělení lidských zdrojů se v SAP vždy realizuje jako spolupráce mezi odděleními HR a IT. Zaměstnanci HR tak sami navrhují automatizaci svých procesů a podílejí se na jejím nasazení.