Jak komunikovat, když je váš zaměstnanec pozitivní na COVID-19

Okolo 10 milionů lidí po celém světě už bylo v posledních měsících otestováno na koronavirus s pozitivním výsledkem. Smutná realita, se kterou se však budeme muset vypořádat. Víte, jak tuto skutečnost komunikovat v rámci společnosti, pokud se vás tato nepříjemná situace dotkne přímo?

Ilustrační snímek

Pokud je jeden či více z vašich zaměstnanců pozitivní na COVID-19, ostatní zaměstnanci si zaslouží o tom vědět hned přímo, ne odněkud z doslechu. Zdravotní výsledky určitého zaměstnance jsou nicméně stále důvěrným lékařským záznamem a jeho osobní data je nutné chránit. Neznamená to však, že nemůžete se zaměstnanci sdílet informaci, že byli v kontaktu osobou, která prokazatelně vykazuje příznaky onemocnění. Vhodnou formu sdílení zprávy je tedy dobré předem promyslet.

Pro inspiraci si můžete vzít za příklad otevřený dopis zaměstnancům nejmenované společnosti, který se objevil v nedávném článku na portálu Workforce.

Vážení zaměstnanci:

s lítostí Vás musíme informovat, že jeden z Vašich spolupracovníků byl pozitivně testován na COVID-19. Zákon nám brání v tom, abychom Vám sdělili totožnost dotyčného zaměstnance, avšak chceme Vás ujistit, že mu nadále poskytneme podporu v průběhu léčby a uvítáme ho v práci, jakmile to bude bezpečné.

Děláme vše, co je v našich silách a zdrojích, abychom pro Vás zajistili co nejbezpečnější a zdravé pracovní prostředí. Přesto dochází k mnoha přenosům COVID-19 dříve, než zasažený vůbec zjistí, že byl nákaze vystaven, a proto nemůžeme stoprocentně zaručit, že se virus na pracovišti opakovaně neobjeví.

Chceme Vás tudíž požádat, abyste sami u sebe každý den skutečně důkladně zhodnotili možnost výskytu potenciálních příznaků COVID-19 (horečka nebo zimnice, kašel, dušnost nebo potíže s dýcháním, únava, bolesti svalů nebo těla, bolesti hlavy, ztráta chuti nebo zápachu, bolest v krku, rýma, nevolnost, zvracení nebo průjem). Máte-li některý z těchto příznaků, dejte nám, prosím, vědět a nevracejte se do práce, dokud nedostanete negativní test COVID-19 nebo do doby, kdy uplyne alespoň sedm dní a neprojeví se žádné další nebo zhoršující příznaky onemocnění.

 Nadále pokračujeme také v následujících krocích, abychom zajistili maximální zdraví a bezpečnost pro všechny zaměstnance na pracovišti:

  • Zaměstnanci jsou povinni nosit roušky nebo jinou ochranu na pracovišti, pokud nebyla udělena výjimka.
  • Zaměstnanci jsou povinni neustále udržovat doporučovanou vzdálenost 2 metry od ostatních spolupracovníků.
  • Zaměstnanci si musí pečlivě umýt ruce a používat dezinfekci, která je na pracovišti k dispozici.
  • Zaměstnanec musí před příchodem do práce posoudit své vlastní zdraví a žádný zaměstnanec nemá povolen vstup do zaměstnání, pokud má některý ze známých příznaků COVID-19.
  • Obědová místnost a další společné prostory jsou až do odvolání uzavřeny.
  • Každý zaměstnanec je zodpovědný za desinfekci svého pracovního místa na konci každé pracovní směny pomocí přípravků k tomu určených.
  • Každý týden probíhá důkladná profesionální desinfekce celého pracoviště. 

V důsledku aktuálního zjištění pozitivně testovaného zaměstnance jsme také spěšně nechali desinfikovat celé pracoviště, abychom potlačili další možné šíření.

Náš závazek k Vašemu zdraví a bezpečnosti je naší nejvyšší prioritou. Pokud máte nějaké dotazy nebo připomínky, kontaktujte ______________. Naše dveře jsou Vám vždy otevřeny.

Sdělení je pouhou inspirací k postupu v rámci interní komunikace a je samozřejmé, že každá firma si jej může upravit dle vlastních potřeb.

V současné době se již objevilo několik ohnisek koronavirového šíření v rámci konkrétních společností na českém trhu a řada firem přistupuje sama proaktivně k testování svých dalších zaměstnanců na přítomnost nákazy a uděluje preventivní karanténu nejbližším spolupracovníkům nakažených osob.

 

 

-bb-

 

Zdroj: Workforce.com - informace o lidských zdrojích a jejich řízení
Zobrazit přehled článků ze zdroje Workforce.com