Stejné je to dnes s inzercí pracovních pozic. A o tom už bylo napsáno mnoho. Pro získání dostatečného počtu kandidátů na pracovní pozici dnes už prostě nestačí vydat inzerát na jednom jediném on-line pracovním portálu nebo vlastních webových stránkách. Doba vyžaduje mnohem víc, a pokud chcete být i zde konkurenceschopní, pak musíte dělat víc.
Neznamená to však, že to bude mnohem dražší, nebo že na to hned budete muset najmout dalšího člověka. Existuje spousta efektivních a vyzkoušených způsobů, které vám mohou pomoct zvýšit vaše šance a získat více schopných kandidátů.
50 plus jeden tip, kde hledat zaměstnance
Protože z vlastních zkušeností vím, že ne každý má čas zkoumat a zkoušet všechny možnosti a možná na některé ani sám nepřijde, mám tu pro vás hned tři méně běžné tipy, kde hledat zaměstnance.
A pokud budete chtít dalších 48 tipů, stáhněte zdarma čerstvě vydaný e-book s názvem 50 + 1 tip, kde hledat zaměstnance. I když ne všechny tipy se dají použít ve 100 % případů, určitě vám budou fungovat jako velká inspirace.
TIP 1: Bývalí zaměstnanci, kteří vám stále fandí
Je možné, že jste vy nebo někteří vaši zaměstnanci v kontaktu s bývalými zaměstnanci, kteří u vás již nepracují, ale kteří byli zároveň dobří pracovníci a stále vám fandí. Neváhejte tuhle skupinu lidí oslovit s tím, že hledáte posilu do týmu, nebo že obsazujete nějakou novou pozici. Nikdy nevíte, možná, že se některý z nich bude chtít vrátit nebo zná někoho, kdo se vám do týmu bude hodit.
TIP 2: Místní noviny nebo plátek
Sledujte, co lidé v lokalitě, kde nové zaměstnance hledáte, čtou. Většina měst či obcí má nějaké noviny, které vycházejí třeba jednou měsíčně. Všude můžeme zakoupit reklamní plochu a často to nebývá moc drahé.
Kromě toho, že zde můžete umístit standardní inzerát, je zde ideální možnost odlišit se, zlepšit své jméno zaměstnavatele a zaujmout. Proto klidně buďte tvořiví. Obohaťte text kvalitní fotografií vašeho týmu nebo investujte do grafiky, zde se to rozhodně vyplatí.
Příklad: Pokud například hledáte operátora do výroby, který musí mít „dobré oko“ na nedokonalosti, pak dejte k inzerátu obrázkový hlavolam ve stylu „najdi 5 rozdílů“. Našli je? Pak prošli prvním kolem výběrového řízení a mohou se vám rovnou ozvat.
TIP 3: Praxe a stáže: vychovejte si nové pracovníky
Pokud je vaše branže taková, že v ní není ani dostatek absolventů, pak je vhodné jít tomu naproti. Poskytnout svou firmu jako možnost praxe pro školáky nebo stáže pro jednotlivé studenty je dnes velmi chytré. Většina studentů je za praxi nebo stáž ráda, a pokud se k nim budete ve firmě chovat s respektem, je možné, že budou chtít zůstat, pokud se jim později rozhodnete nabídnout práci u vás.
Pokud nemáte přímé spojení na školy, pak můžete využít například Evropskou unií podporovaný projekt Cesta pro mladé, který dokáže takovouto spolupráci zprostředkovat.
Další variantou je navázání spolupráce se studentskými organizacemi. Například AISEC Česká republika je mezinárodní studentská organizace, která dokáže do ČR dostat studenty cizince a která jim hledá práci. V jejich případě jde zejména o odborné pozice.
Shrnuto a podtrženo. Dnes nestačí dělat to, co dříve, doba nás nutí ke změnám. Lidé, kteří nejsou moc tvořiví, jdou cestou propagování honosných bonusů a velkolepých platů, ale možná jste si všimli, že to dnes moc nefunguje. Ti opravdu tvořiví a úspěšní komunikují osobitě realitu a to co nabízejí, je jednoduše práce. Využívají však vhodné kanály, aby jejich komunikace nebyla jen „voláním do vesmíru“, a tak dají svému úspěchu veliké šance.
Dalších 48 tipů najdete na stránkách e-booku i se spoustou ukázek, odkazů a příkladů.