7 snadných způsobů, jak začít blogovat, pokud jste kouč

Nebojte se sdílet své know-how. Dnešní svět je natolik přehlcený odborníky na různá témata, že není jednoduché odlišit se. Nečekejte, že si vás klienti naleznou sami od sebe. Nabídněte jim ochutnávku vašich přidaných hodnot předem a sklízejte plody své tvrdé práce později. Skutečně se to vyplatí.

Ilustrační snímek

Prozkoumejte zdroje své inspirace

Zní to jednoduše, ale mnohým koučům právě nekonečné zdroje inspirace pro blogování chybí a často pak ztrácí motivaci pokračovat. Začněte tím, že si napíšete, proč děláte to, co děláte (vaši inspiraci), jakými způsoby to děláte (vaše procesy a nástroje) a jaké problémy a otázky řešíte (vaše řešení). Díky tomu se vám podaří lépe uchopit konkrétní aspekty své práce a jejího přínosu pro ostatní.

Nemějte pocit, že vaše práce přeci zcela jasná už jen z pohledu na váš web. Není! Blogování dává nový rozměr komunikaci s klienty, kteří pomohou lépe porozumět detailům vaší činnosti.

Upřesněte účel blogování

Blog je vynikajícím nástrojem pro správu online obsahu, sdílení vašich nápadů a získání zpětné vazby, vytváření komunity kolem vašeho zájmu, vytváření vztahů dokumentováním vašich poznatků, propagaci vašich koučovacích služeb. Jasná představa o účelu blogu vám pomůže vymezit si směr.

Vyjasněte si své zaměření

Všechny vaše nápady jsou jistě skvělé. Nemůžete se však věnovat všemu naráz, i když vaše specializace může být široká. V důsledku tím zmatete vaše klienty a v online prostoru také vyhledávače, které si vás „škatulkují“ podle obsahu a témat na vašem blogu. Věnujte plnou pozornost konkrétnímu tématu nebo souboru souvisejících témat a přilákáte relevantní publikum čtenářů.

Zdokumentujte své znalosti a zkušenosti

Většina lidí si nechce na blogu jen čtení, hledají řešení svých problémů. Blog vám umožňuje řešit jejich problémy pomocí textu, obrázků, zvuku a videa. Čím lépe vyřešíte problémy své komunity, tím lepší odezvu dostanete.

Buď zvědaví

Usilujte o neustálé zlepšování. Nestresujte se sledováním dlouhodobých cílů, ani se příliš nezatěžujte historií, zaměřujte se na dílčí pokroky a úspěchy. Práce na blogu je dlouhodobá, pokud ji tak chápete. Stěží může mít jeden konkrétní cíl někde na konci.

Reagujte příspěvky na dotazy klientů

Pokud již podnikáte, nejsnažším způsobem, jak začít s vytvářením článků, je reakce na dotazy, které od klientů dostáváte. Pomůže vám to zároveň vytvořit sbírku často kladených otázek a odpovědí, která vám pak ušetří čas na opakované odpovídání na stejné otázky, zvýší rychlost i kvalitu vaší zákaznické podpory a zvýší také šance pro lepší pozici ve vyhledávačích.

Začněte hned a optimalizujte později

Neporovnávejte se s těmi, kteří jsou roky před vámi. První příspěvek blogu, který rádi sledujete, pravděpodobně nebyl tak působivý jako dnes. Udržujte si frekvenci psaní a publikace nových příspěvků. Zapojte další platformy do komunikace a buďte trpěliví. Schopnosti tvůrčího psaní jsou trénovatelné a lze je zlepšit běžným cvičením. Proto nečekejte a začněte s blogováním ještě dnes.

 

-bb-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com