Čtvrtina z 53 procent Čechů, kteří mají v práci přístup k internetu, se v pracovní době připojuje k sociálním sítím. Ve 14 procentech případů brouzdají po sociálních sítích především ze soukromých důvodů. Ukázal to průzkum, který pro společnost KPMG Česká republika realizovala v prosinci 2011 společnost Ipsos. Průzkum byl realizován metodou on-line dotazování na reprezentativním vzorku o velikosti 1000 respondentů ve věku od 18 do 65 let.
„Omezování přístupu na sociální sítě řeší řada globálních společností a v poslední době se jím začínají zabývat i personální oddělení českých firem,“ uvádí v tiskové zprávě Jan Martínek, Partner společnosti KPMG Česká republika. „Výsledky průzkumu dokazují, že čas strávený na Facebooku a dalších sociálních sítích v pracovní době může pro zaměstnavatele v České republice znamenat podstatné ztráty.“
Většina Čechů, kteří mají v práci přístup k internetu, tráví denně na sociálních sítích méně než jednu hodinu. „Zajímavá data vyšla také z prosincového průzkumu celosvětové sítě poradenských společností KPMG provedeného v 31 zemích pěti kontinentů s názvem The Converged Lifestyle. Z 9600 respondentů totiž aktivně tráví čas na sociálních sítích převážná většina z nich (86 procent), přičemž bezmála polovina (49 procent) alespoň hodinu denně,“ srovnává Jan Martínek a dodává: „Zajímavé je, že tři čtvrtiny oslovených z celého světa se na sociální sítě přihlašují z počítačů. Z toho můžeme usuzovat, že takto komunikují spíše v práci, případně ve škole než ve svém volném čase.“
-kk-