Nesoustřeďte se na detaily
Tyto schůzky nejsou o sepisování detailů a drobností. Podle HR Morning řada personalistů utopí potenciál schůzky v tom, že se s pracovníky baví o nepříliš důležitých věcech. Mějte plán a držte se ho. Zaměřte se na veliká témata, jako jak by se dala zvýšit pracovní výkonnost, co pracovníkovi brání v dosažení vytyčených cílů a podobně.
Přizvěte někoho, kdo se v dané problematice vyzná
Tyto schůzky by měly být vedené nejenom personalistou, ale zároveň i manažerem, který se v dané problematice vyzná. Schůzka totiž nesmí být vágní a měla by se týkat konkrétních věcí. To ale není možné, pokud se personalista nevyzná v technických detailech práce daného zaměstnance.
Nesoustřeďte se pouze na negativa
Velkou chybou podobných schůzek bývá to, že personalista se jak v otázkách, tak i ve zpětné vazbě zaměřuje primárně na to, co nefunguje. Otázka, co je podle zaměstnance špatně, by samozřejmě měla zaznít, ale schůzka se nesmí nést pouze v duchu kritiky. Často je totiž stejně důležité vědět, co naopak funguje, jaké změny se ujaly a které principy je potřeba podpořit, aby se pracovní prostředí a výkonnost zaměstnanců ještě vylepšily.
Spojte se se zaměstnancem později znovu
Pokud se zaměstnancem proberete vše skrz naskrz, ale nakonec žádné změny nenastanou ani nemá zaměstnanec zpětnou vazbu o věcech, které jste rozebírali, může se vám stát, že příště a ani přes rok vám toho již moc neřekne. Spojte se za nějakou dobu se zaměstnancem znovu a podejte mu zpětnou vazbu na to, co jste spolu rozebírali, nebo mu alespoň poděkujte za spolupráci.
-mm-