Článek poskytuje manažerům rady, jak správně provádět hodnocení zaměstnanců. Na toto téma již bylo publikováno mnoho materiálů, nicméně stále ještě existuje značné množství těch, kteří v této problematice tápou. Autor v první řadě doporučuje zaměstnavatelům, aby do celého procesu hodnocení zaměstnance aktivně zapojili – například tak, že jim poskytnou možnost vyjádřit se ke zpětné vazbě, kterou obdrží.
Zaměstnavatel by se měl v hodnocení zaměřit skutečně pouze na otázky související s výkonem práce – pokud by projevil jakékoli osobní výhrady k zaměstnanci nebo k jakýmkoli „zakázaným“ tématům, jako je politický názor či náboženská příslušnost dotyčného, riskuje i soudní postih. Totéž platí o argumentech typu „jedna paní povídala“. Manažer by měl také umět v hodnocení upřímně pochválit, pokud si to zaměstnanec zaslouží.
Hodnocení výkonnosti musí být objektivní, proto by mělo být prováděno vždy vzhledem k obecným standardům pro danou pracovní pozici, nikoli srovnáváním s ostatními zaměstnanci. Je také nutné hodnocení věnovat dostatek času – minimálně 30 minut na jednoho zaměstnance. Veškerá setkání se zaměstnanci za účelem prodiskutování osobního hodnocení by měla probíhat v soukromí a manažer by na ně měl být dobře připraven.
Article source HotJobs.com - an online job portal