Manažeři si často neuvědomují, že zejména mladší zaměstnanci dnes nepotřebují, aby je někdo za každou motivoval. Motivační, zejména finanční, snahy svých nadřízených chápou spíše jako útoky. Dávají přednost sebemotivaci, což ovšem neznamená, že manažer nemůže na jejich motivaci mít vliv.
Úkolem manažera, který si žádá efektivní chod svého týmu je v první řadě objevit, co jeho podřízené skutečně zajímá a poskytovat jim to. Měl by se snažit vytvořit prostředí, které bude podporovat osobní motivátory každého jedince. Namísto přístupu předpokládajícího bonus pro produktivního zaměstnance a vyhazov pro neproduktivního by měl podřízeným ukázat svůj respekt a důvěru, stát se členem týmu. Budování vztahů se zaměstnanci je cestou k jejich sebemotivaci.
**Datum vydání:** I/2004
Article source The CEO Refresher - a U.S. website focused on management