Konzultační společnost Watson Wyatt sestavila seznam deseti způsobů, jak mohou organizace udržet pokličku na svých kompenzačních nákladech v průběhu ekonomické krize. Přečtěte si je, než uděláte unáhlené rozhodnutí.
- Soustřeďte se na klíčové talenty. Manažeři by se měli soustředit na odměňování klíčových talentů, které v období útlumu nejvíce potřebují a budou je potřebovat ještě více, až dojde ke zlepšení.
- Dávejte si pozor, co a koho odstřihujete. Vyhýbejte se bolestným krátkodobým úsporám. Než přistoupíte k jakémukoli snižování, měli byste mít strategický personální plán, který shrne vaše současné a budoucí požadavky z hlediska talentů a zajistí potřebné zdroje a dovednosti.
- Ujistěte se o pochopení řízení výkonnosti. Měli byste si být jisti, že zaměstnanci správně chápou váš systém hodnocení výkonnosti a manažeři jej správně prezentují.
- Nerušte bonusy. Nerušte finanční bonusy za dobrou práci, raději je zacilte na nejvýkonnější zaměstnance a zaměřte na realistické cíle, které budou propagovat správné chování v novém prostředí.
- Revidujte prodejní cíle. Upravte prodejní cíle a teritoriální strategie tak, aby soustředily vaši obchodní sílu na nejnovější příležitosti. Pro většinu firem nyní není čas snižovat investice do prodeje.
- Hledejte úspory nákladů. Revize obchodních procesů, politiky HR, daní a administrativy mohou přinést značné úspory.
- Propagujte myšlenku celkových odměn. Ujistěte se, že zaměstnanci nemají jen představu o své základní mzdě, ale znají hodnotu celkového balíčku svých odměn.
- Revidujte odměny manažerů. Proveďte revizi manažerských odměn, abyste se ujistili, že odpovídají požadavkům podílníků a zároveň dokáží udržet klíčové manažery.
- Nepoškozujte svou zaměstnaneckou značku. Neubližujte si tím, že neposkytnete svým zaměstnancům hodnotnou nabídku i v ekonomicky špatných časech.
- Udržujte komunikaci. Buďte co nejotevřenější ve věci komunikace se zaměstnanci o současných strategiích HR a odměn. Ticho vede ke strachu a snižuje angažovanost zaměstnanců.
-kk-