Lidé mají většinou krátkou paměť. I pro programy zvyšování výkonnosti zaměstnanců platí příslovečné „sejde z očí, sejde z mysli“. Základem úspěchu každého takového programu je neustálá propagace. Potenciální účastníci incentivních programů potřebují rozumět třem základním věcem: 1) co od nich chcete, aby dělali, 2) jak to mohou dělat a 3) jaké odměny se jim dostane.
Efektivní komunikování programu vyžaduje jednotnou propagační strategii. V první řadě je třeba vymyslet chytlavý název, téma nebo logo, které představí cíle vašeho programu. Neříkejte mu jednoduše „motivační program“. Název a strategii pak představte v jednotlivých propagačních krocích:
- Propagace před spuštěním programu,
- oficiální spuštění programu,
- informativní brožura,
- propagační předměty,
- pravidelné hodnotící zprávy.
V dnešní době lze v marketingu spojeném s programy pro zaměstnance využít širokou škálu médií. Velmi efektivní je například e-mail. Můžete také vytvořit intranetovou stránku věnovanou programu. Nebojte se ani mobilních telefonů a sociálních médií.
-kk-