Týmové práce se stále častěji využívá v podnicích při klíčových úkolech a optimalizace výkonnosti každého člena týmu se tak stává důležitou výzvou. Členové týmu se slabšími dovednostmi mohou snižovat celkovou produktivitu nebo zatěžovat členy výkonnější, což přináší mnoho problémů.
Méně zkušeným členům týmů je ale třeba nejen opakovat, že se mají zlepšit, ale i to, že to dokážou. Manažeři musejí nalézt způsoby pro to, aby zkušenější členové pomáhali těm slabším. Toho je možné dosáhnout různými způsoby odměňování a hodnocení nebo odstraněním tzv. „C“ manažerů, kteří mají sice celkově přijatelné výsledky, ale nedaří se jim inspirovat podřízené a inovovat.
Další cestou k efektivně pracujícímu týmu je změna image manažera. Taková změna musí přesvědčit celý tým a probíhá ve třech fázích: poznání vlastních slabých stránek, zaměření na ty klíčové a vlastní přeměna. Důležité je také budování loajality zaměstnanců a dlouhodobých vztahů, zvyšování produktivity pomocí emocionální inteligence.
**Datum vydání:** VI/2003
Zdroj: profesia.sk - slovenský portál s nabídkou zaměstnání a radami pro řízení kariéry