Všechny firmy se potýkají s otázkou morálky svých zaměstnanců. Mezi nejčastější důvody nízké morálky patří pocit, že dotyčného zaměstnance přestala práce uspokojovat. Chtěl by změnit zaběhnuté stereotypy, nerozumí si s nadřízenými nebo kolegy nebo trpí frustrací z povyšování a pochval ostatních.
Je mylné představovat si, že motivaci zaměstnanců zajistí pouze finanční či nefinanční benefity. Podstatou dlouhodobé motivace je především přímá komunikace nadřízených s podřízenými, která by měla probíhat co nejčastěji osobně. Ukažte, že se o své lidi zajímáte a oslovujte je jménem, aby získali pocit, že vás skutečně zajímají. Poskytujte zpětnou vazbu. Zaměstnanci by se neměli bát za vámi přijít se svými problémy či návrhy.
Nebojte se také podřízené chválit. Měli by vidět, že si vážíte jejich práce a vynaložené energie. Poskytněte jim důvod k tomu, aby byli spokojeni sami se sebou. Pak budou své úkoly vykonávat s maximálním zápalem a úsilím.
-kk-