Zaměstnanci, který tiše sedí za svým stolem, podpírá si přitom hlavu a zírá z okna kamsi do dáli bezpochyby chybí motivace. Takové okamžiky dříve či později nastanou u každého. Každého však také něco motivuje. Všichni máme svoje něco, které nám ráno pomáhá vstát a opět vyrazit do práce. Manažeři by si toho proto měli být vědomi a měli by ke svým zaměstnancům přistupovat jednotlivě. Jeden motivační přístup nikdy nemůže vyhovovat všem.
Někoho motivuje možnost dalšího vzdělávání, někoho peníze, odpovědnost a podobně. Někdo je motivován prostě tím, že má rád svoji práci. Úkolem manažerů je přitom právě toto zjistit. Měli by odhalit, co zaměstnance motivuje a nabídnout co nejširší motivační schéma. Pokud nebudou mít zaměstnanci pocit, že jejich práce je pro podnik důležitá, ztratí svůj zájem a k ničemu pozitivnímu to nepovede.
**Datum vydání:** IV/2003
Article source Chicago Tribune - webové stránky amerického deníku