Čekají zaměstnanci, až vy zvýšíte pracovní morálku a odevzdání? Manažeři se často diví, když angažování a udržení zůstane ležet jen na jejich bedrech. Článek přináší několik způsobů, jak lépe zapojit zaměstnance do tohoto procesu a jak přesunout část břemena pracovní spokojenosti na ně.
*Pomozte jim hodnotit* – sami vyplňte následující dotazník (ano/ne) a podělte se o něj s přímými nadřízenými. Potom se setkejte tváří v tvář s každým a hovořte o tom, co jste oba v poslední době udělali nebo neudělali. Mluvte o tom, co by se dalo dělat pro zvýšení pracovní spokojenosti.
- Pozorně jsem zhodnotil a sepsal, co mám a co nemám rád na své práci.
- Prohlédl jsem si poslední hodnocení mé výkonnosti a určil kroky ke zlepšení.
- Povídal jsem si s chápavým partnerem o práci a o tom, co od ní chci.
- Jasně jsem zhodnotil svou roli v pracovním dilema či nespokojenosti.
- Prozkoumal a sepsal jsem všechny své možnosti.
- Určil jsem, co je a co není možné v dané podnikové kultuře, stylu vedení a pravidlech.
- Odvážil jsem se hovořit s lidmi, kteří by mi mohli pomoci.
- Zkusil jsem něco nového.
*Pomozte jim žádat* – mnoho zaměstnanců by raději opustilo svou práci, než by požádalo o to, co potřebují. Vy jim ale můžete dát příručku, jak se ptát. Tyhle tipy s nimi můžete sdílet:
- Přemýšlejte, koho, kdy a jak se ptáte.
- Identifikujte překážky a vytvořte seznam způsobů, jak je překonat.
- Najděte, co z toho mají oni. Nechoďte se ptát, aniž byste nenašli jednu výhodu, která z žádosti plyne pro toho, koho žádáte. Budete produktivnější, když řekne ano? Ušetří to peníze nebo čas?
*Pomozte jim do týmu* – tým má fantastickou moc. Přemýšlejte, jak vytvořit týmy pro zvýšení spokojenosti, odevzdání a udržení zaměstnanců.
-ba-
Article source Fast Company - leading U.S. magazine and website for managers