Za uplynulých 30 let se život zaměstnanců dost zásadně změnil, stačí se podívat na dopad krizí posledních let. Pandemie koronaviru výrazně urychlila digitalizaci a přesun do on-line světa, hybridní režim práce částečně narušil sociální vazby ve firmách a další krize třeba v podobě rekordní inflace či válečného konfliktu na Ukrajině následovaly. Všechny tyto události se také podepsaly na vnímání toho, co firmy a zaměstnanci řeší a co je pro ně v životě i práci důležité. Jen zlomek firem však dokázal přizpůsobit komunikaci i celou firemní kulturu současnému stylu života.
„Dnes přitom péče zaměstnavatele znamená mnohem víc než jen vhodně zvolené benefity. Jde o komplexní přístup spočívající v opravdovém zájmu o zaměstnance, správně nastavené interní komunikaci, s přesahem i do aktuálních témat, jakým je nyní udržitelnost. Jedině tak firmy udrží své lidi spokojené, angažované a motivované,“ vysvětluje Stéphane Nicoletti, generální ředitel v Up benefity, a dodává: „Právě s tím jim chceme skrze Verso pomoct ještě více a efektivněji než v minulosti.“
Tři balíčky pro zdravou firemní kulturu
Verso je doposud nejvýraznějším a nejkomplexnějším projektem za dobu působení Up benefity na českém trhu.Jde o digitální nástroj, jehož jednotlivé části se v posledních letech osvědčily v praxi, a nyní je v nové podobě připraven pomoci firmám v budování zdravé firemní kultury. Verso tvoří tři balíčky digitálních nástrojů zaměřené na konkrétní problematické oblasti, které firmy a organizace řeší. Interní komunikaci, motivaci zaměstnanců a udržitelnost. Co se týká komplexnosti celého řešení, jedná se o ojedinělý projekt, který v České republice nemá obdoby.
Verso pro interní komunikaci nastartuje díky chytrým modulům jako třeba Zeptejte se zaměstnavatele plynulou a efektivní komunikaci uvnitř firmy. Zapojení zaměstnanci se díky informovanosti budou cítit jako důležitá součást týmu. Zaměstnavatelé od nich naopak získají potřebnou zpětnou vazbu, ale také podněty nebo nápady. Nechybí ani inspirace pro lepší worklife balance či soutěže.
Verso pro motivaci a angažovanost zaměstnanců představuje balíček nástrojů, které posilují vztahy na pracovišti. Umožní zaměstnancům lépe se vzájemně poznat nebo spolu oslavit jubileum. Součástí tohoto balíčku je také modul Pochvala, v rámci kterého se mohou kolegové vzájemně ocenit za svojí práci i na dálku.
A konečně Verso pro ekologická firemní řešení je digitální balíček služeb, který obsahuje třeba moduly Spolujízda, Bazar nebo virtuální kartu, kterou společnost spustila jako první benefitní kartu v České republice a doposud se jedná o jedinou benefitní virtuální kartu na českém trhu. V rámci tohoto balíčku jde o služby, které pomáhají šetřit nejen naši planetu, ale přinášejí úspory i samotným zaměstnancům. Současně firmám budují pozici na pracovním trhu coby trendy zaměstnavatele mezi potenciálními zaměstnanci z řad mladších generací, pro které je udržitelnost klíčovým kritériem.
„Je prokázáno, že bez správné motivace nejsou ve firmě angažovány až dvě třetiny zaměstnanců. Firma tak přichází nejen o zisk, ale i o spokojenost svých lidí, která je klíčová pro to, aby firma do budoucna prosperovala a odolávala složitým situacím. Věříme, že naše nové Verso pomůže nejen s motivací a komunikací, ale díky své komplexitě se pozitivně odrazí třeba i na fluktuaci zaměstnanců nebo pomůže s problematickým náborem nových lidí,“ dodává závěrem Věra Smolíková, ředitelka strategického marketingu a IT v Up Benefity.