Čtyři tipy, jak mluvit sebevědomě ke skupině lidí

Jakožto personalista se budete možná poměrně často setkávat se situací, kdy musíte mluvit před skupinou posluchačů – ať už budete prezentovat statistiky managementu firmy, vítat skupinu nově přijatých zaměstnanců nebo prezentovat značku vašeho zaměstnavatele na nějaké náborové akci. Zde jsou čtyři tipy, jak se při těchto příležitostech cítit sebevědomě a dosáhnout vaším výstupem toho, čeho dosáhnout chcete.

Ilustrační snímek

Řeč těla

Vašim cílem je působit především klidně, soustředěně a sebevědomě. Proto byste měli vědomě vyzařovat určité neverbální znaky, jako je rovný postoj, vztyčená hlava, pomalé dýchání a gesta.

Vizualizace úspěchu

Při svých vizích možných výsledků vaší prezentace se nezaměřujte na negativní vize, ale naopak snažte se představit si maximální úspěch. Výsledek je totiž často velmi ovlivněn naším vlastním očekáváním.

Publikum jako středobod proslovu

Webová stránka HR Morning radí, abyste učinili vaše posluchače středobodem vašeho proslovu. Čím více bude pozornost vašeho projevu, a tím i všech přítomných, směřovat směrem k publiku, tím méně se musíte starat o věci jako je váš vzhled, mluva, celkové působení, atd.

Jasný cíl

Váš proslov by měl mít jasný cíl. Tedy efekt, kterého chcete dosáhnout. Mějte tento cíl na paměti, vše mu podřiďte a soustřeďte se nikoliv ani tak na sebe, svůj vzhled a podobně, ale především na dosažení vámi vytyčeného cíle.

 

-mm-

Zdroj: HR Morning - americký portál pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Morning