Podle serveru britské profesní organizace Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD) sdružující odborníky z oblasti HR a vzdělávání z celého světa by zaměstnavatelé měli předcházet případným právním problémům vyplývajícím z pořádání vánočních večírků následujícími kroky.
1. Pravidla chování
Zajistěte, aby všichni zaměstnanci byli seznámeni se základními pravidly chování na firemních akcích. Je třeba jasně specifikovat také důsledky plynoucí z nepřijatelného chování. Nejjednodušší je rozeslat před večírkem hromadný e-mail s připomenutím.
2. Potřeby zaměstnanců
Při plánování večírku se snažte zohlednit potřeby jednotlivých zaměstnanců. Místo by například mělo být přístupné i pro hendikepované, čas konání vhodný pro rodiče s dětmi, jídlo odpovídající rozdílným kulturním požadavkům apod. Pozvěte i zaměstnance, kteří z náboženských či jiných důvodů neslaví Vánoce, nevylučujte je z kolektivu.
3. Bezpečnost a ochrana zdraví
Zajistěte bezpečnost zaměstnanců v průběhu večírku a po jeho skončení. Postarejte se také o odvoz zaměstnanců domů nebo ukončete večírek včas, aby mohli využít veřejnou dopravu.
4. Alkoholické nápoje
Na večírku by měly být k dispozici především nealkoholické nápoje. Pokud budete nabízet i alkohol, zvažte opatření, která zamezí nadměrné konzumaci. Můžete například vyloučit tvrdý alkohol nebo omezit počet drinků, které si může objednat jedna osoba.
5. Sociální sítě
Pokud chcete předejít hromadnému sdílení nevhodných fotografií či videí z večírku na sociálních sítích, měla by vaše firma mít pravidla pro používání sociálních sítí a před večírkem je opět zaměstnancům připomenout.
6. Absence po večírku
Následuje-li po večírku pracovní den, měli byste pro tento den mít jednotná pravidla pro posuzování absencí či pozdních příchodů. Předem by je měli znát všichni manažeři a taktéž zaměstnanci.
-kk-