Proč je wellness tak populární? Protože funguje. Firmy o něm ale mají zkreslené představy.
Zaměstnavatelé mají, ve snaze poskytnout konkurenční výhodu, velký zájem o implementaci wellness programů. Podle průzkumu britského Institutu pro personalistiku a rozvoj (CIPD) z roku 2006 má v tomto ohledu vypracovanou strategii až čtvrtina organizací.
Poradce CIPD Ben Willmott tvrdí, že wellness ale není jen o vystavení nových tělocvičen a zajištění toho, že se v menu firemní kantýny objeví dostatek zeleniny. Podle něj je také o lepším řízení, zlepšení produktivity a umožnění lidem podávat dobrý výkon – a chtít jej podávat – v rámci svého potenciálu.
Kromě klasických a obecně známých prvků citují někteří odborníci i to, že wellness je, když se lidé cítí dobře, protože zvládli nelehký úkol a získávají dobrou zpětnou vazbu. S wellness souvisí například i pracovní flexibilita.
-av-